پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 2363
نویسنده : میثم حیدری

شاهد OH-78 نمونه ای از شاهد 278 است که به تسلیحات تهاجمی سبک از جمله پرتابگر 7تایی راکت های 2.75 اینچی (70 میلیمتری) که 500 تا 5 هزار متر برد دارد و یک قبضه تیربار 7.62 میلیمتری دوربین دار در زیر بدنه مجهز شده است.
به گزارش يا مهدي ، توسعه نمونه های مختلف از یک محصول همواره در صنایع دفاعی دنیا مرسوم بوده است. این امر از این رو که هزینه های لازم برای طراحی، آزمایشات و توسعه را کاهش می دهد مورد توجه قرار دارد. ضمن اینکه بخش زیادی از مسیر کسب اطمینان را نمونه اول پیموده است.

بالگرد شاهد 278 که توسط صنایع دفاعی کشورمان در سپاه پاسداران توسعه داده و در سال 1380 آماده آزمایشات شد، در سال جاری گواهینامه نوع (TC) خود را دریافت داشت. پس از آماده شدن برای تولید انبوه فناوری های این بالگرد به صنایع هواپیماسازی ایران منتقل  و تاکنون چندین فروند از آن وارد خدمت در نیروهای نظامی و غیرنظامی کشورمان شده است.

این بالگرد با ساختار ماژولار و با بهره گیری از روش های نوین طراحی و ساخت با استفاده از مواد مرکب پیشرفته در بدنه و پره های اصلی ساخته شده است. بدنه و ملخ هاي اين بالگرد از جنس مواد مرکب غير فلزي ساخته شده که علاوه بر کاهش وزن پرنده عدم ايجاد خوردگي و زنگ زدگي و در نتيجه امکان کار در محيط هاي گوناگون را به دنبال دارد. 

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: سپاه پاسداران , بالگرد , بالگرد هاي جديد , موشك هاي سپاه , ايران , حمله , يا مهدي بيا ,