پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 445
نویسنده : میثم حیدری

 

پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره‌ عظیم حج
ایستادگی برسراصول‌اسلامی شرط لازم برای پیروزی‌نهایی است/فتنه‌انگیزی دشمنان اسلام برای خروج از بن‌بست

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب در پیامی به کنگره‌ عظیم حج تاکید کردند:ایستادگى بر سراصول اساسى، شرط لازم براى پیروزى نهائیِ قیامهاى مردمى در کشورهای اسلامی است.

خبرگزاری فارس: ایستادگی برسراصول‌اسلامی شرط لازم برای پیروزی‌نهایی است/فتنه‌انگیزی دشمنان اسلام برای خروج از بن‌بست

 

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب به مناسبت کنگره عظیم حج پیامی صادر کردند.

متن این پیام که روز چهارهم آبان ماه مصادف با روز برائت از مشرکین در صحرای عرفات توسط حجت‌الاسلام قاضی عسکر رئیس بعثه رهبر انقلاب قرائت شد، به این شرح است:

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین و صلوات اللّه و سلامه على الرّسول الأعظم الأمین و على ءاله المطهّرین المنتجبین و صحبه المیامین.

موسم حج، سرشار از رحمت و برکت، فرا رسید و بار دیگر سعادتمندانى را که شرف حضور در این میعاد نورانى یافته‌اند، در معرض فیض الهى قرار داد. اینجا، زمان و مکان، یکایک شما حج‌گزاران را به ارتقاء معنوى و مادى فرا میخواند. اینجا، مرد و زن مسلمان، با دل و زبان، دعوت خداى بزرگ به صلاح و رستگارى را لبیک میگویند. اینجا، همه فرصت مى‌یابند که برادرى و یکرنگى و پرهیزگارى را تمرین کنند. اینجا، اردوگاه تربیت و تعلیم است؛ نمایشگاه وحدت و عظمت و تنوع امت اسلامى است؛ آوردگاه مبارزه با شیطان و طاغوت است. اینجا را خداى حکیم و قدیر، جایگاهى قرار داده است که مؤمنان، منافع خویش را در آن مشاهده خواهند کرد. آنگاه که ما چشم خرد و عبرت را بگشائیم، این وعده‌ى آسمانى، همه‌ى گستره‌ى زندگى فردى و اجتماعى ما را فرا میگیرد. ویژگى شعائر حج، در آمیختگى دنیا و آخرت و آمیختگى فرد و اجتماع است. کعبه‌ى بى‌پیرایه و پرشکوه؛ طواف جسمها و دلها بر گرد یک محورِ استوار و ابدى؛ سعى و تلاش مداوم و منظم میان یک مبدأ و منتها؛ کوچ همگانى به عرصه‌هاى رستاخیزىِ عرفات و مشعر، و حال و حضورى که دلها را در این محشر عظیم، صفا و طراوت میبخشد؛ هجوم همگانى براى مقابله با نماد شیطان؛ و آنگاه همگامى همه، از همه جا و همه رنگ و همه گون، در همه‌ى این مراسم پررمزوراز و لبریز از معنى و نشانه‌هاى هدایت... ویژگیهاى انحصارى این فریضه‌ى پرمعنى و پرمضمون است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: رهبر , پيام رهبر , اصول اسلامي , ايستادگي ,