پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 561
نویسنده : میثم حیدری

 گزارش/فجر 5 كابوس جديد صهيونيست‌ها؛

موشک فجر 5 که ابتدايي‌ترين قدرت موشکي ايران به حساب مي‌آيد علاوه بر اينکه موفق شد قلب تل‌آويو را نشانه برود بلکه بار ديگر ناتواني گنبد آهنين اسرائيل در برابر اين موشک‌ها را نشان داد.
به گزارش يا مهدي، سامانه موشکي فجر 5 (که در لغت به معنی سپیده‌دم است) توپخانه راکتی‌ای است از خانواده فجر که براي اولين بار در رزمايش ولايت 89 با موفقيت مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

این سامانه راکت‌هایی با کالیبر 333 میلی‌متر را به مسافتی در حدود 80 کیلومتری پرتاب می‌کند. برد 75 کيلومتري  با لانچر چهار سكويي كه بر روي بنز شش چرخ قرار ميگيرد، می‌تواند برای هر هدفي به خصوص شهر تل‌آویو خطرناک باشد.

اين سامانه موشکي که اين روزها توانسته با هدف قرار دادن اهدافی در شهر تل‌آویو، وِرد زبان‌ها شود، بار ديگر نشان داد که رژيم صهيونيستي نمي‌تواند يک‌جانبه حمله کند و عواقبي را براي خود نبيند.

فجر 5 که صهيونيست‌ها را به شدت غافلگير کرده است بار ديگر نشان داد که گنبد آهنين صهيونيست‌ها تا چه حد آسيب‌پذير است؛ گنبدي که روزي براي اين رژيم، نماد غرور بود، امروز از لحاظ رواني، به نقطعه ضعفي براي آنها تبديل شده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: فجر , موشک , ايران , غزه , مقاومت , فلسطين , اسرائيل , رژيم , صهيونيستي , missile , tel aviv , israel , latest , news , gaza , fajr , picture , image , resistance , palestine , war , iran , irone , dome ,



سلاح عجیب هندی +‌ تصاویر
نوشته شده در پنج شنبه 2 آذر 1391
بازدید : 781
نویسنده : میثم حیدری

 

این اسلحه هندی در واقع تلفیقی از سلاح گرم و سرد است، این تفنگ سر پر یا شاید خنجر که نامش را «کاتار» گذاشته‌اند از یک تیغه 24 سانتی متری و دو تفنگ سر پر در حاشیه دسته‌ها تشکیل شده است.
به گزارش يا مهدي؛ آنچه در زیر می‌بینید یک اسلحه هندی است که در واقع تلفیقی از سلاح گرم و سرد است، این تفنگ سر پر یا شاید خنجر که نامش را «کاتار» گذاشته‌اند از یک تیغه 24 سانتی متری و دو تفنگ سر پر در حاشیه دسته‌ها تشکیل شده و حالت عجیب آن با نقش و نگارهای زیبایش آن‌را تبدیل به اسلحه‌ای گران قیمت کرده که مجموعه‌داران زیادی خواهان آن هستند.

:: موضوعات مرتبط: عمومی , عکس/فیلم , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: سلاح , عجیب , هندی , يامهدي , عكس , ,



بازدید : 551
نویسنده : میثم حیدری

نکته مهم در مورد هواپیماهای موجود در ارتش رژیم صهیونیستی این است که این پرنده ها در بخش سامانه های جنگ الکترونیک و دفاع در برابر موشکها متفاوت از تمامی نمونه های موجود در جهان هستند. کارشناسان معتقد هستند که صهیونیستها از این روش برای مخفی کردن اسرار نظامی خود استفاده می کنند.
به گزارش يا مهدي، نزدیک به 7 روز از شروع حملات رژیم اشغالگر قدس به مردم فلسطین می گذرد و در این مدت شکل جدیدی از نبرد در باریکه غزه، بسیار متفاوت از آن چه که در سال 2009 میلادی در همین مکان رخ داد، اتفاق افتاده است. پیش از این در گزارشی به سلاح های جدید مقاومتدر حوزه موشکها و راکتهای زمین به زمین مثل سامانه فجر 5 پرداخته شد که با استقبال خوب کاربران همراه بود.

سامانه های جدید مقاومت با حمله به اهدافی در فاصله 85 کیلومتری نوار غزه، از جمله تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی سایه ای از وحشت را بر سر صهیونیستها گستراندند اما بخش دیگری از توانایی های جدید مقاومت در این جنگ که به نوعی باعث تعجب بسیاری از کارشناسان در جهان شده است بحث موشکهای دوش پرتاب مقاومت است.

تا پیش از این یکی از اصلی ترین مشکلات مبارزین فلسطینی بحث دفاع هوایی و مقابله با حملات پرنده های صهیونیست بود. در طول یک هفته اخیر اخباری در مورد مورد اصابت قرار گرفتن حدود 10 جنگنده های اف 16، بالگردهای آپاچی و پهپاد متعلق به نیروی هوایی اسراییل بر روی خروج رسانه های جهان قرار گرفت. اما شاید برای بسیاری این سوال مطرح شده است که این پرنده ها چگونه ساقط شده اند؟

رهبران مقاومت صریحا اعلام کرده اند که کلیه سلاح هایی که در حال حاضر در نوار غزه توسط رزمندگان فلسطینی مورد استفاده قرار می گیرد ساخت ایران است و با استناد به این سخنان، می توان تحلیلی مطمئن تر درباره اقدامات جدید رزمندگان فلسطینی ارائه کرد. 

اگرچه بنا به دلایل بسیار زیاد، مبارزان فلسطینی تاکنون تصاویری زیادی از موشکهای ضد هوایی خود ارائه نداده اند و تنها به نمایش چند لحظه از پرتاب یک موشک دوش پرتاب به سمت آسمان اکتفاء کرده اند اما از شواهد به دست آمده، می توان گمانه زنی هایی را ارائه کرد.

اما کدام موشک های ایرانی می تواند به این قابلیت رسیده باشد که پرنده هایی مثل آپاچی و یا اف 16 را مورد اصابت قرار دهد؟ در این مطلب به دنبال پاسخ به این سوال هستیم.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: موشک , پدافند , ایران , فلسطین , قاتل , اف شانزده , آپاچی , بالگرد , جنگنده , شلیک , يا مهدي ,



«توالت» در رسانه های اصلاح طلب! + تصاویر
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1391
بازدید : 573
نویسنده : میثم حیدری

 

این روزها رسانه های زنجیره ای جناح دگراندیش از فرط بی سوژگی به مناسبت روز جهانی توالت و سرویس های بهداشتی، پرونده ای ویژه را در این ارتباط تدارک دیده اند!!!
به گزارش گروه يا مهدي ؛  این روزها رسانه های زنجیره ای جناح دگراندیش از فرط بی سوژگی به مناسبت روز جهانی توالت و سرویس های بهداشتی، پرونده ای ویژه را در این ارتباط تدارک دیده اند!!!
به همین مناسبت روزنامه اصلاح طلب «مغرب» در پرونده ای ویژه به استقبال این روز تاریخی رفته است! 

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: رسانه , توالت , پرونده , يامهدي , مير حسين موسوي , هاشما , كروبي ,



بازدید : 474
نویسنده : میثم حیدری

 

نمونه‌ای دیگر از گاف‌های سریالی و دروغ پراکنی‌های رسانه‌های فتنه که منجر به سانسور آن می‌شود.
به گزارش يا مهدي، دروغ پردازی فتنه گران بر سر داستان‌های ساختگی شرایط بد جسمی برخی از محکومین امنیتی و مخل در نظم عمومی و اجتماعی کشور و القاء آن در فضای رسانه‌ای بیگانه سرانجام کار دست بازیگردانان آن داد‌.

رسانه‌های زرد شده جنبش به اصطلاح سبز که دو روز پیش فرمان تداوم سناریو سازی و شایعه پراکنی در خصوص وخامت وضعیت جسمی  سران فتنه را از اردشیر امیر ارجمند، سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید نا امید دریافت کرده بودند با اتخاذ تاکتیکی عجولانه و  غیر حرفه‌ای باعث رسوایی این دروغ و عقب نشینی تابلوداری شدند.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: سران فتنه , نسرین ستوده , امیرارجمند , جنبش , سبز ,



بازدید : 649
نویسنده : میثم حیدری
ساعاتی قبل، بخش اطلاعاتی گردان های القدس، وابسته به جنبش جهاد اسلامی در یک عملیات پیچیده موفق شد به سامانه فوق محرمانه اطلاعات پرسنلی ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کند.
به گزارش يا مهدي، در نتیجه این عملیات، کلیه اطلاعات شخصی نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی به دست آمد. نام، شماره تلفن، آدرس، آی میل های شخصی، رده و پست های سازمانی، از جمله اطلاعات به دست آمده در جریان این نفوذ بی نظیر است.
 
به نوشته شبکه ایران؛ تیم نفوذ کننده پس از دستیابی به این اطلاعات و در چارچوب جنگ روانی علیه دشمن صهیونیستی، برای 5000 نفر از افسران و نظامیان ارشد این رژیم، پیامکی ارسال کرد. محتوای این پیامک که به زبان عبری نوشته شد، این بود: "غزه را قبرستان سربازانتان می کنیم و تل آویو را توده ای از آتش".
 
 

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: اطلاعات , محرمانه , اسراییل , يا مهدي , ,



بازدید : 589
نویسنده : میثم حیدری

 

مدتی است پروژه‌ای موسوم به موسیقی ترور که مورد حمایت امریکایی‌هاست توسط این خواننده هتاک پیگیری می‌شود.

به گزارش يا مهدي ، «شاهین نجفی» همجنس‌باز مشهور و شومن میتینگ‌های منافقین که چندی پیش به هتک حرمت معصومین و ائمه اطهار پرداخته بود فیلمی در صفحه فیس بوکش قرار داده که با صدایی لرزان اعلام می‌کند پس از 6 ماه انزوا و زندگی مخفیانه قصد دارد در شهرهای برکلی و سن دیگو امریکا کنسرت برگزار کند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: شاهین نجفی , خواننده هتاک , امام هادی , ناتوی فرهنگی , شاهين نجسي , مرتد , يا مهدي ,



بازدید : 573
نویسنده : میثم حیدری
شليک موشک‌هاي ميان‌برد به سرزمين‌هاي اشغالي از سوي گروه‌هاي مقاومت اسلامي فلسطين به‌ويژه گروهان‌هاي القدس، شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي، موجي از ترس و وحشت در ميان صهيونيست‌هاي اشغالگر پديد‌ آورده است.
به گزارش يا مهدي، شليک موشک‌هاي کوتاه‌برد و ميان‌برد به سرزمين‌هاي اشغالي از سوي گروه‌هاي مقاومت اسلامي فلسطين به‌ويژه گروهان‌هاي القدس، شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي، موجي از ترس و وحشت در ميان صهيونيست‌هاي اشغالگر پديد‌ آورده است.

اين وحشت به حدي فراگير شده که اکثر قريب به اتفاق ساکنان شهرها و شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين تا تل‌آويو، قدس و يافا، چند شب است در پناهگاه‌ها به سر مي‌برند و فرار و گريه و شيون، لحظه‌اي آنان را رها نمي‌کند.
 
 

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: گنبد آهنين , اسرائیل , غزه , حمله , حماس , راکت , تل آویو , وحشت , پناهگاه , يا مهدي ,



بازدید : 533
نویسنده : میثم حیدری
برای درک اهمیت موشکی همچون فجر 5 برای رزمندگان فلسطینی باید به این موضوع توجه کرد که تا پیش از این راکت دست ساز قسام به عنوان سلاح اصلی مقاومت فلسطین محسوب می شد که دارای بردی در حدود 13 کیلومتر بود و سر جنگی آن تنها 10 کیلوگرم وزن داشت.
به گزارش يا مهدي ، چند روز از آغاز درگیری ها بین رزمندگان فلسطینی و ارتش رژیم اشغالگر قدس گذشته و در این چند روز رزمندگان مقاومت چندین ابتکار و حرکت تحسین برانگیز و جالب در بعد تسلیحات داشته که باعث ایجاد ترس و وحشتی غیر قابل وصف در بین صهیونیستها شده است. نباید از نطر دور داشت که رسیدن موشک های مبارزان فلسطینی به تل آویو و فراتر از آن، دستاورد کوچکی نیست که علی رغم همه محدودیت ها و تدابیر شدید صهیونیست ها به نتیجه رسیده است.

تسلیحات جدید مقاومت فلسطین که طی روزهای اخیر رونمایی و با موفقیت به هدف اصابت کرده موشک هایی مهم و استراتژیک است که ضمن گذشتن از گنبد پر ادعای اهنین، ذهنیت و اقتدار پوشالی امنیت تل آویو را هم در هم شکسته است. 

موشک گراد

موشک گراد نام دیگری برای راکت انداز بسیار مشهور روسی سری " کاتیوشا " است؛ سلاحی که تقریبا در 5 قاره جهان یافت می شود. قدمت این سلاح روسی به سال 1941 میلادی و شروع تهاجم آلمان به شوروی سابق باز می گردد. در آن زمان دو سلاح روسی به عنوان شوکی مرگبار باعث کاهش سرعت پیشروی آلمان در خاک روسیه شد. یکی از این سلاح ها تانک تی – 34 و سلاح دیگر سامانه راکت انداز "کاتیوشا" بود. سربازان آلمانی به این سلاح لقب "ارگهای استالین" را داده بودند.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: راکت , حماس , قسام , فجر , ایران , اسراییل , غزه ,



بازدید : 459
نویسنده : میثم حیدری

 شوک جدید پهپادی ایران به آمریکا/ «جانور قندهار» از طبقه‌بندی فوق محرمانه خارج شد

به گفته مقامات نظامی آمریکا حسگرها، سامانه کنترل مأموریت و خط انتقال داده این هواپیما مهمتر از سامانه های هوافضایی آن هستند. از جمله این تجهیزات و حسگرها باید به رادار با فناوری تصویرسازی(SAR) و دوربین فوق پیشرفته آن اشاره کرد.
به گزارش يا مهدي، در حدود یازده ماه قبل، بمب خبری همه محافل رسانه ای دنیا چیزی نبود جز اعلام دستیابی نیروهای مسلح ایران به یک فروند پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) شناسایی و جاسوسی آمریکایی با نام آر-کیو-170 یا سنتینل (دیده بان).

این هواپیما که از پایگاه خود در افغانستان به هوا برخواسته بود به گفته مقامات نظامی کشورمان در عمق حدود 200 کیلومتری و در منطقه طبس در پی مراقبت های الکترونیکی در دام واحدهای کمین جنگ الکترونیک افتاده و به طور تقریباً سالم به زمین نشانده شد.

پس از شوک جدید پهپادی ایران به آمریکا و شناسایی و هدف قرار دادن پهپاد پردیتور در آبهای خلیج فارس طی روزهای گذشته، اخیراً و پس از گذشت ماه ها تصاویر جدیدی از هواپیمای آر-کیو-170 آمریکا در یکی از نشریات آمریکایی منتشر شده که پرواز عادی آن را در پایگاه هوایی کریچ در نوادا نشان می دهد.

این عکس ها از یک جاده عمومی در نزدیکی این پایگاه گرفته شده که بیانگر راحت شدن دسترسی به نمونه هایی از هواپیماهای نظامی آمریکاست که پیش از این فعالیت های فوق محرمانه داشتند.


عکس گرفته شده توسط مردم عادی


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: شوک , جدید , پهپاد , ایران , آمریکا , جانور , قندهار , آرکیو , سنتینال , محرمانه , يا مهدي , مهدي ,



بازدید : 552
نویسنده : میثم حیدری

 

دهقان در نشست با مهر:
آقاخانی برخلاف صحت و مدیری نمی گذارد بیننده به لحاظ بصری خسته شود
شقایق دهقان با اشاره به نوع دکوپاژ و تعدد لوکیشن‌های این سریال تأکید کرد: شاید سروش صحت و مهران مدیری خیلی اصرار نداشته باشند که حرکت‌های زیادی در صحنه باشد،‌ کارشان موفق بوده و جواب هم گرفته‌اند اما سعید آقاخانی حتما دلیلی پیدا می‌کند که بازیگر را از جایش بلند کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در بخش دوم گفتگو با عوامل و بازیگران سریال "دزد و پلیس" برخی ارجاعات سریال، شخصیت پردازی، تیم مشترک "دزد و پلیس" و "ساختمان پزشکان"، ترکیب تئاتری بازیگران و کارگردانی و نحوه دکوپاژ و تصویربرداری گپ و گفتی داشته‌ایم که می‌خوانید: 

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و هنر: در برخی سکانس‌های فیلم ارجاعاتی به برخی فیلم‌های سینمایی خارجی می‌شود. مثل صحنه‌ای که شبیه "پالپ فیکشن" بود.

محراب قاسم خانی، نویسنده:‌ جایی خواندم نوشته بودند فکر کردید ما نمی‌فهمیم این سکانس را از کجا برداشته‌اید! این کار برای ادای دین بود. در واقع اتفاق خوبی است که می‌تواند در آثار ما بیفتد و در افزایش سطح سلیقه تأثیر داشته باشد. من از دسته کسانی هستم که معتقدم همکاران نویسنده تا می‌توانند از فیلمنامه‌های خوب خارجی دزدی کنند. ما که اینجا امکان اکران این آثار را نداریم. در نتیجه می‌توانیم بخش‌هایی از آنها را بدزدیم و ایرانیزه‌شان کنیم. "پالپ فیکشن" هم جزو فیلم‌های مورد علاقه من است.

* به محدودیت‌هایی اشاره کردید که به حذف شخصیت‌های دیگر در فیلمنامه انجامید. تصور می‌کنم این محدودیت‌ها باعث شده شما بیش از پیش تمرکزتان را روی سه شخصیت اصلی بگذارید.


:: موضوعات مرتبط: عمومی , عکس/فیلم , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: آقاخانی , دهقان , مهر نيوز , يامهدي , يا مهدي بيا , فيلم دزد و پليس , پليس ,



عروسی با سخنرانی امام جمعه/ عکس در ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1391
بازدید : 488
نویسنده : میثم حیدری
نساء و محمد،سنت پاک الهی را الهی را ارج گزارده، پیوند زندگی خود را جشن می گیرند.و شما را برای شنیدن سخنرانی برادر قربانی ، امام جمعه لاهیجان دعوت می نمایند.گرامی مقدمتان گویای پاک ترین محبت هاست.
به گزارش يا مهدي، «محمد اصغری خواه» به تاریخ دوازدهم خرداد 1340 ، در روستای«فقیده» از توابع «لنگرود» متولد شد.وی در 19 اردیبهشت 1367، در حالی خرقه ی شهادت پوشید که فرماندهی گردان کمیل از «لشکر 16 قدس گیلان» را بر عهده داشت.
آن چه می بینید، تصویری است از کارت دعوت نامه ، برای عروسی شهید «اصغری خواه». وی در زمان ازدواج، فرماندهی عملیات سپاه «لنگرود» را بر عهده داشت.
جالب توجه ترین نکات این دعوت نامه، زمان و مکان آن می باشد.
روحمان با یادش شاد

[متن دعوت نامه عروسی شهید اصغری خواه]
النکاح سنتی فمن رقب سنتی فلیس منی
ازدواج سنت پیامبر اسلام است.پس کسی که از این سنت چشم بپوشد از امت من محسوب نخواهد شد.
نساء و محمد
سنت پاک الهی را الهی را ارج گزارده، پیوند زندگی خود را جشن می گیرند.
و شما را برای شنیدن سخنرانی برادر قربانی ، امام جمعه لاهیجان دعوت می نمایند.
گرامی مقدمتان گویای پاک ترین محبت هاست.
خانواده هاشمیان  خانواده اصغری خواه
وعده ما: روز جمعه 3/11/59
از ساعت 2.5 تا 5 بعد از ظهر
به صرف شیرینی
مکان: سیگارود
مسجد جامع
 

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: يا مهدي , بيا , نيوز , خبري , عكس , اصغری خواه , عروسی , شهید , امام جمعه ,



بازدید : 462
نویسنده : میثم حیدری

 رهبر انقلاب در چهارمين نشست انديشه هاي راهبردي؛

حدود 150 تن از انديشمندان، نخبگان، اساتيد حوزه و دانشگاه، پژوهشگران و مؤلفان آثار علمي، همراه با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، شب گذشته (سه شنبه) در چهارمين نشست انديشه هاي راهبردي جمهوري اسلامي، به بحث و بررسي درخصوص ابعاد مختلف موضوع «آزادي» پرداختند.
به گزارش يا مهدي، در ابتداي اين ديدار 10 نفر از صاحبنظران و انديشمندان ديدگاههاي خود را درباره مقوله آزادي بيان كردند. سپس 17 نفر از اساتيد و پژوهشگران به مباحثه و نقد ديدگاههاي مطرح شده پرداختند.
 
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود در اين نشست، با اشاره به فضاي عمومي كشور و مسائل و مشكلات اقتصادي كه به علت درگير شدن استكبار جهاني با جمهوري اسلامي بوجود آمده است تأكيد كردند: طبعاً هيچكس از دغدغه هاي موجود در زندگي عمومي مردم فارغ نيست اما اين نشست به دليل اهميت موضوع و بر اساس برنامه ريزي قبلي و به عنوان گامي در پيگيري مقولات بلندمدت، برگزار مي شود.
 
حضرت آيت الله خامنه اي نياز شديد كشور به تفكر و انديشه ورزي در مقولات زيربنايي را از اهداف و علل اصلي برگزاري نشستهاي راهبردي خواندند و افزودند: ملت ايران كه مثل رودخانه اي خروشان در حال پيشرفت است،‌به فكر و انديشه و فعال شدن انديشه ها در مقولات مبنايي و اساسي، نياز مبرمي دارد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي اهميت ارتباط مستقيم با نخبگان و زمينه سازي براي دست يابي به پاسخ سؤالات مهم در مقولات بنياني و حيات اجتماعي را از ديگر اهداف اصلي برگزاري نشستهاي انديشه هاي راهبردي دانستند.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب , انديشه هاي , راهبردي , يامهدي ,



شبیه سازی جنگ بعدی ایران/ عکس در ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 23 آبان 1391
بازدید : 423
نویسنده : میثم حیدری

 در بازی جنگ نفت صورت گرفت؛


رهبر ایران طی یک سخنرانی اعلام می کند ایران "نمی‌تواند اجازه دهد عراق بار دیگر در چنگال استکبار بیفتد و چند ساعت بعد اولین واحدهای رزمی ایران از مرز عراق رد می‌شوند.
به گزارش يا مهدي ، بازی "جنگ نفت: حملات ایران" که از جمله بازی های استراتژیک است تلاش می کند تا جنگ احتمالی آینده ایران را شبیه سازی کند. 


 


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: ایران , بازی , جنگ , جنگ نوين , يا مهدي ,



بازدید : 465
نویسنده : میثم حیدری

 رمزگشايي از سخنراني شب گذشته نصرالله؛

سيد حسن نصرالله در سخناني که در سالروز شهادت شهيد احمد قصير ايراد کرد به تشديد اوضاع بحراني سياسي ـ امنيتي لبنان پس از ترور "وسام الحسن" و تشريح اهداف اين قبيل ترورها و ارتباط آن با رژيم صهيونيستي پرداخت.
به گزارش يا مهدي ، سيد حسن نصرالله در سخنراني شب گذشته خود با اشاره به ترور وسام الحسن و تبعات آن در عرصه داخلي و منطقه‌اي، اين اقدام را تروري سياسي ناميد و خاطرنشان کرد: هر گاه تروري در لبنان انجام مي‌شود برخي افراد و گروه‌ها که علاقه دارند از هر دستاويزي براي ضربه‌زدن به حزب‌الله بهره ببرند بلافاصله حتي بدون هر گونه بررسي اوليه، انگشت اتهام را به سوي مقاومت نشانه مي‌روند در حالي که ممکن است دست‌کم چهار پنج گزينه محتمل براي چنين تروري وجود داشته باشد که رژيم صهيونيستي، سازمان‌هاي جاسوسي جهان، تروريست‌هاي القاعده و.. و چه‌بسا ده‌ها گزينه ديگر به عنوان متهم چنين جنايتي وجود داشته باشد در حالي که اين افراد و جريانات و به‌ويژه جريان 14 مارس لبنان دوست دارند لبنان را به سمت انفجار بحران‌هاي داخلي بکشانند اما ملت هوشيار لبنان اين اقدام تفرقه‌افکنانه عليه شيعيان و اهل سنت را به فرصتي براي به شکست‌کشاندن بدخواهان کشور تبديل کردند.



حذف فيزيکي؛ راهکار اصلي سرويس‌هاي دشمن
شايد ماجراي "ترور شخصيت" يا همان ترکيبي که در رسانه‌ها و افکار عمومي از آن به عنوان "حذف فيزيکي" ياد مي‌شود، يکي از شيوه‌هاي مرسوم و کاربردي سرويس‌هاي امنيتي و اطلاعاتي براي از پيش‌رو برداشتن مخالفان و کساني باشد که با نقشه‌هاي‌شان عرصه را بر دولت‌ها و گردانندگان اين سرويس‌ها تنگ کرده‌اند.

به جرأت مي‌توان گفت كه لبنان از جمله كشورهايي است كه ترور در آن به آساني انجام مي‌شود و بيشتر عاملان ترورها هنوز مشخص نشده‌اند.

تلاش براي معرفي عاملان ترور براي نخستين بار در تاريخ لبنان بعد از ترور رفيق حريري آغاز شد و همين مسأله و نتايج متناقض آن باعث شده كه از سال 2005 ميلادي تا كنون فضاي اين كشور دستخوش تحولات عمده اي از جمله بركناري سه نخست‌وزير و يك رئيس‌جمهور شود.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: ترور , لبنان , شخصیت , سیاسی , امنیتی , رئیس جمهور , رفیق , حریری , اینفوگرافی , معروف سعد , خبرگزاري يا مهدي ,



تعداد صفحات : 13