پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دلباخته اهل بیت علیهم السلام
نوشته شده در دو شنبه 7 فروردين 1391
بازدید : 970
نویسنده : میثم حیدری

 


مقام معظم رهبری

 

آن بزرگوار پرورش یافته مکتب اهل بیت علیهم السلام و الهام گرفته از زندگی آنان است . وجودش مملو از عشق والا و علاقه فراوان به خاندان پاک رسول الله صلی الله علیه و آله می باشد.

 

رسیدن به کمالات عالی و قرب به خالق بی همتا را در پیروی و توسل به آنان می داند؛ که تلاش بی وقفه و صرف عمر با برکت در این راه نورانی و حضور مستمرش در مراسم جشن و مجالس سوگواری اهل بیت علیهم السلام، همه و همه نشان از علاقه ایشان دارد.

 

همانطور که در مقاله قبل گفته شد یکی از راههای تقرب الهی الگو برداری از بزرگان و رهبران دینی است که در این دو مقاله سعی شد نکاتی هرچند اندک اما بسیار آموزنده از زندگی معنوی و ملوکتی و پر بار مقام معظم رهبری نکاتی خدمت دوستان و کاربران گرامی ارایه گردد امید است که مفید فایده قرار گیرد ، در ضمن در این مقاله نیز در ادامه مقاله گذشته نکاتی از سیره عملی مقام معظم رهبری نکاتی خدمت شما بیان می گردد.


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای ,



آداب سفر زیارتی معصومین علیهم السلام
نوشته شده در دو شنبه 7 فروردين 1391
بازدید : 824
نویسنده : میثم حیدری

 


 مقام معظم رهبری: (مردم) نوروز را بهانه‏ای برای زیارت اعتاب مقدسه قرار می‏دهند، به مشهد مسافرت می‏کنند که همیشه یکی از پرجمعیت‏ترین اوقات سال در مشهد مقدس، اوقات عید نوروز بوده است. این، بسیار خوب است. (1/1/ 77)

 

زیارت امام رضا(ع) و برکات آن

 

یکی از رسومات نیک در تعطیلات نوروزی رفتن به سفرهای زیارتی است؛  خوب است برای استفاده بیشتر از سفر زیارتی با آداب آن بیشتر آشنا شد.

 

فضیلت زیارت معصومین علیهم السلام:

روایت شده که روزى پیغمبر (صلی الله علیه و آله ) نشسته بود و على و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) در اطراف او نشسته بودند، رسول خدا (صلی الله علیه و آله ) فرمود: چگونه است بر شما آنگاه که در خاک روید و قبرهاى شما پراکنده باشد؟ امام حسین (علیه السلام) گفت: آیا به مرگ طبیعى از دنیا میرویم یا کشته خواهیم شد؟ فرمود: بلکه تو اى فرزند به ستم کشته خواهى شد، و برادرت نیز به ستم کشته مى‏شود و فرزندان شما در روى زمین آواره و پراکنده می شوند، امام حسین (علیه السلام) گفت: اى رسول خدا چه کسى ما را می کشد؟ فرمود: بدترین مردمان، عرض کرد: آیا پس از کشته شدن کسى ما را زیارت‏ خواهد کرد؟ فرمود: آرى پسرم، گروهى از امت من هستند که بوسیله زیارت‏ شما نیکى و احسان مرا خواهند، پس چون روز قیامت شود من به نزد آن گروه در موقف بیایم، تا اینکه شانه‏هاى ایشان را گرفته و آنان را از سختی ها و هراس هاى موقف برهانم. [1]


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: آداب زیارت ,



نگاه قرآن به ثروت و دارایی
نوشته شده در یک شنبه 28 اسفند 1390
بازدید : 806
نویسنده : میثم حیدری

 

 

 

یکی از کلید واژه های اقتصادی در قرآن واژه «مال» است که از آن به ثروت و دارایی یاد می‌شود. این واژه 86 بار در قرآن کریم به صورت مفرد (مال) و جمع (اموال) به کار رفته است. در مواردی هم با تعبیر ارزشی «خیر»[1] به آن اشاره شده است. در این مقاله سعی داریم با استناد با آیات قرآن کریم نگاه این کتاب الهی را به این مقوله مورد بررسی قرار دهیم.

 


 

ثروت

 

نگاه قرآن به ثروت و دارایی و بیان نقش آن در زندگی مادی و معنوی انسان

در قرآن کریم دارایی از نظر مادی، تنها زینت و مایه رونق زندگی دنیوی است و به تنهایی ارزش معنوی ندارد؛ زیرا در فرهنگ قرآن ارزش در آن چیزی است که اثر مثبتش در جان آدمی بماند و باعث کمال او و تحصیل بهشت بشود. این معنایی است که آیه 46 سوره کهف فهمیده می‌شود.

الْمالُ وَ الْبَنُونَ زینَةُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ الْباقِیاتُ الصَّالِحاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَواباً وَ خَیْرٌ أَمَلاً (46- کهف)؛

و از نظر معنوی ثروت و دارایی وسیله ایست برای ابتلا و آزمایش انسان‌ها؛ قرآن می‌فرماید: لَتُبْلَوُنَّ فی أَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ (186- آل عمران) و یا وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ (28- انفال


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: قرآن ,



بازدید : 821
نویسنده : میثم حیدری

چگونه امام حسین(علیه السلام) را خوشحال کنیم؟

 

 


خشنودی خداوند متعال و اهل بیت«سلام‌الله‌علیهم» در به دست آوردن دل یک انسان است. کسی که امام حسین«سلام‌الله‌علیه» را دوست دارد و می‌خواهد ایشان را خوشحال کند، باید بداند که آن حضرت، با گره‌گشایی از کار و گرفتاری مسلمین خوشحال خواهند شد.
امام حسین
یکایک آدمیان و به خصوص مسلمانان باید در خوراک، پوشاک، مسکن و ازدواج، به فکر یکدیگر باشند؛ به گونه‌ای که حتی یک نفر گرسنه و بدون لباس، یک نفر بدون مسکن و یک مرد یا زن بی همسر، در بین آنان یافت نشود. اگر جامعه اسلامی نسبت به این موارد بی‌تفاوت باشد، نمی‌تواند ادعای مسلمانی کند. قرآن کریم در سوره ماعون می‌فرماید: وای به این نامسلمان! که در وقت نماز غافل از نماز است و وای به آدم‌های متظاهر که می‌توانند حوائج دیگران را رفع کنند، امّا نمی‌کنند.

این مطلب ساده نیست، هشدار قرآن کریم جدّی است و باید همه مسلمانان نسبت به آن توجّه ویژه داشته باشند و بدانند که اگر بخواهند، اگر همّت و اراده خود را به کارگیرند، می توانند در صدد رفع حوائج همدیگر باشند و یک جامعه عاری از فقر و درماندگی و به طور کلی، عاری از احتیاج تشکیل دهند.

 


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: چگونه امام حسین ع را خشنود کنیم؟ ,



فیلترشکن؛ صد در صد تضمینی
نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390
بازدید : 815
نویسنده : میثم حیدری

 مروز می خواهیم چند تا فیلتر شکن برای شما معرفی کنیم این فیلتر شکن ها صد در صد کار می کند و تضمینی و کاملا رجستری شده است و شما می توانید بدون هیچگونه شک و تردیدی استفاده کنید البته همیشه در نظر داشته باشید که این روزها فیلترشکن های تقلبی و نوظهور زیادی وجود دارد که بسیار مخرب هستند و سیستم شما رو به هم می ریزند و به هدفی هم که دارید نمی رسید و بجای اینکه فیلترشکنی بکنند بین انسان و خدایش فیلتر درست می کنند.

از این فیلتر شکن ها که وارد دنیای انسان ها شده اند می توان به تعصب غیر صحیح، تقلید کور کورانه، پیروی کردن از اکثریت، مد گرایی، پیروی کردن از عادات زشت اجتماعی و غیره اشاره نمود .
وقتی انسان مرتکب گناه می شود به مرور و تکرار گناه ها خودش را از خدا دورتر می کند و کم کم گناهان فیلترهایی می شوند که مانع ارتباط انسان با خدای خودش می گردند در این نوشته قصد داریم فیلتر شکن هایی رو معرفی کنیم که با استفاده از انها هیچ فیلتری نمی تواند مانع شما شود.
1- نماز: بهترین فیلتر شکن دنیا که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن را امضا و مهر کرده خصوصیت مهم این فیلتر شکن این است که مانع می شود انسان با گناه کردن فیلترهایی رو بین خودش و خداش ایجاد کند ... اگه باور ندارید این آیه رو بخوانید " ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/44

2- قرآن : لنگه نداره همه کسانی که متخصص هستند از این فیلتر شکن بی بدیل استفاده می کنند و جلوی کلام خدای تبارک و تعالی زانو می زنند برای استفاده از این فیلتر شکن آن را بخوانید و بفهمید و به آن عمل کنید.

3- ولایت: این فیلتر شکن بسیار قوی عمل می کنه برای استفاده از آن باید علاوه بر اعتقاد و محبت اهل بیت علیهم السلام انسان به سلاح عمل هم مجهز باشد و اطاعت پذیری از ولایت جزء لا ینفک وجودش باشد

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود فیلتر شکن ,



کلامی آمیخته با معنویت
نوشته شده در دو شنبه 22 اسفند 1390
بازدید : 982
نویسنده : میثم حیدری

 

کلامی آمیخته با معنویت

مقام معظم رهبری
شکی نیست که بعد از امام راحل، اگر بخواهید یک روحانی برجسته را معرفی کنید که تقریبا در همه ابعاد رشد کرده و توانسته ابعاد مختلف روح خود را بارور سازد، باید از مقام معظم رهبری نام ببرید.

 

 

مسلما در زمان ما یکی از کسانی که زندگی پربار و موفقیت آمیزی داشته و به عنوان الگو در میان طلاب ما مطرح است، مقام معظم رهبری است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: رهبر ,



چهار شنبه سوری
نوشته شده در یک شنبه 21 اسفند 1390
بازدید : 1006
نویسنده : میثم حیدری



كلماتى كه خدا بر آدم القا كرد چه بود؟
نوشته شده در یک شنبه 21 اسفند 1390
بازدید : 820
نویسنده : میثم حیدری

 

كلماتى كه خدا بر آدم القا كرد چه بود؟

 

 


 

" توبه" لفظى است مشترك، میان خدا و بندگان، هنگامى كه بندگان به آن توصیف شوند مفهومش این است كه به سوى خدا بازگشته‏اند زیرا هر گنهكارى در حقیقت از پروردگارش فرار كرده، هنگامى كه توبه مى‏كند به سوى او باز مى‏گردد.

خداوند نیز در حالت عصیان بندگان گویى از آنها روى‏گردان مى‏شود، هنگامى كه خداوند به توبه توصیف مى‏شود، مفهومش این است كه نظر لطف و رحمت و محبتش را به آنها باز مى‏گرداند .

 

 

 


 

 

 

اسماء

 

فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ فَتابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ (بقره 37)

پس آدم از سوى پروردگارش كلماتى دریافت نمود، (وبا آن كلمات توبه كرد،) پس خداوند لطف خود را بر او بازگرداند. همانا او توبه‏پذیر مهربان است.

 

بازگشت آدم به سوى خدا


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: كلماتى كه خدا بر آدم القا كرد چه بود؟ ,



دانشگاه و دانشجو در کلام امام ره
نوشته شده در یک شنبه 21 اسفند 1390
بازدید : 809
نویسنده : میثم حیدری

 


حضرت امام ره
از دید امام خمینی دانشجو یك قشر آگاهی است كه میتواند در اجتماع نقش مؤثری ایفا نماید، اما ایشان معتقد است دانشجو برای اینكه بتواند نقش خود را كامل نماید باید در كنار سایر اقشار اجتماعی از جمله روحانیون، بازاریان، نظامیان و عامه مردم باشد.

 

 

امام چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی برای دانشگاه اهمیت ویژه ای قایل بودند و اعتقاد داشتند: «ترقی مملكت به دانشگاه است» .


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام ره ,



بازدید : 771
نویسنده : میثم حیدری

 

برخورد امام علی(علیه السلام) با احتکار در بازار 

 


و با این‌ همه‌ بدان‌ که‌ میان‌ بازرگانان‌ بسیار کسانند که‌ معاملتى بد دارند، بخیلند و در پى احتکارند سود خود را مى کوشند و کالا را به‌ هر بها که‌ خواهند مى فروشند و این‌ سودجویى و گرانفروشى زیانى است‌ بر همگان، و عیب‌ است‌ بر والیان. پس‌ بایدت‌ از احتکار منع‌ نمود که‌ رسول‌ خدا(صلی الله علیه و آله )از آن‌ منع‌ فرمود.

 

 


احتکار

 

اگر بخواهیم‌ در عرصه‌ اقتصاد و خصوصاً‌ بازار که‌ نمود آشکارى از فعالیتهاى اقتصاد در هر جامعه‌اى است، از اقدامات‌ عملى حضرت‌ آگاهى یابیم‌ مى توانیم‌ در دو زمینه‌ زیر به‌ این‌ بحث‌ بپردازیم:

 

 

1- اصل‌ نظارت‌ و بازرسى در بازار

2-اقدامات‌ عملى حضرت‌ در زمینه‌ اجراى قوانین‌ در بازار

1-اصل‌ نظارت‌ و بازرسى در بازار

بازارها از ابتداى تشکیل‌ دولت‌ اسلامى در مدینه‌ توسط‌ پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، تحت‌ نظارت‌ و مراقبت‌ بود. پیامبر(صلی الله علیه و آله ) بر انبارى از طعام‌ گذر کرد، دستش‌ را در آن‌ فرو برد رطوبتى در آن‌ یافت، فرمود: صاحب‌ طعام، این‌ چیست؟ گفت‌ یا رسول‌الله باران‌ بر آن‌ باریده‌ پس‌ فرمود: چرا آن‌ را بر روى طعام‌ نگذاشته‌اى تا مردم‌ آن‌ را ببینند. هر که‌ خیانت‌ ورزد از ما نیست.(1)


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام علی ,



این جمعه هم گذشت
نوشته شده در جمعه 19 اسفند 1390
بازدید : 1066
نویسنده : میثم حیدری

                                     امام زمان(عج)

ساعات عمر من همگی غرق غم گذشت‏

                                                                              دست مرا بگیر كه آب از سرم گذشت‏

مانند مرده‏ای متحرك شدم، بیا

                                                                              بی تو تمام زندگی‏ام در عدم گذشت‏

می‏خواستم كه وقف تو باشم تمام عمر

                                                                              دنیا خلاف آنچه كه می‏خواستم گذشت‏

دنیا كه هیچ، جرعه آبی كه خورده‏ام‏

                                                                             از راه حلق تشنه من، مثل سم گذشت‏

بعد از تو هیچ رنگ تغزل ندیده‏ایم‏

                                                                             از خیر شعر گفتن، حتی قلم گذشت‏

تا كی غروب جمعه ببینم كه مادرم‏

                                                                            یك گوشه بغض كرده كه این جمعه هم گذشت‏

مولا، شمار! درد دلم بی‏نهایت است‏

                                                                           تعداد درد من به خدا از رقم گذشت‏

حالا برای لحظه‏ای آرام می‏شوم‏

                                                                          ساعات خوب زندگی‏ام در حرم گذشت‏

سید حمیدرضا برقعی‏

تنظیم: موسوی، گروه دین و اندیشه تبیان


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: این جمعه هم گذشت ,



با گذشت ترین مردم کیست؟
نوشته شده در جمعه 19 اسفند 1390
بازدید : 1111
نویسنده : میثم حیدری

 


1. باگذشت ترین مردم کسی است که در عین توانایی چشم پوشی کند.

2. منزلت هرکس به اندازه رنج و کوشش او است .

3. اگر تندرستی، توانگری و ایمنی از خدای متعال خواهی، همه چیز را خواسته ای .

4. هر ملتی که زشتی ها را در میان خود ببیند و تغییر ندهد ، عذاب عمومی پروردگار به آن نزدیک می شود .

5. همه ی خوبی ها را به عقل توان یافت ؛ هرکه عقل ندارد ، دین ندارد .

6. اگر چشم دل بینا نباشد ، شنوایی گوش سودی ندهد.

7. بهترین گفتار آن است که مطابق با کردار باشد.

8. اگر همسایگانت به نیکی از تو یاد کردند، نیکوکاری؛ و اگر تو را بدکار شمردند ، بدکاری .

9. انسان نمی تواند دو معبود داشته باشد، یکی خدا و دیگری پول .

10. ایمنی از روزگار، خود را فریب دادن است .

11. به آنها که در می زنند رحم کن ، تا آن که در آسمان است به تو رحم کند.

12. هرکه نعمتی دارد مورد حسد دیگران است ، مگر فروتن که از شر حاسدان در امان است.

13. با پدران خود به نیکی رفتار کنید، تا فرزندانتان به شما نیکی کنند.

14. مرد بر کیش دوست خویش است، پس هر یک از شما بنگرد که با چه کسی دوستی می کند.

15. باطن شخص که اصلاح شود، رفتار ظاهری شخص استوارتر گردد.

16. هنگامی که هوس ها بر عقل چیره شوند ، انسان به پرتگاه ها کشیده می شود .

17. نیرومندی این نیست که به کُشتی گرفتن توانا باشید، نیرومند حقیقی کسی است که به هنگام غضب مالک خویشتن باشد .

18. لباس کهنه را دلیل حقارت احدی نشمارید، زیرا همه انبیاء کهنه می پوشیدند تا فقرا دلتنگ نشوند.

19. بالاترین بخشش آن است که پیش از خواری خواستن باشد.

20. وجدان، خدای حاضر در انسان است .


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: گذشت کردن ,



با همه وجود از مردم عزیز تشکر می‌کنم
نوشته شده در پنج شنبه 18 اسفند 1390
بازدید : 1091
نویسنده : میثم حیدری

 ردم در انتخابات 12 اسفند و در عرصه رویارویی با جبهه مخالفان، قدرت ناشی از ایمان و بصیرت خود را به میدان آوردند و با این حرکت عظیم، طراحی های چندین ماهه معاندان را برای انتخاباتی بی رونق، نقش بر آب کردند.

به گزارش گرداب، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، ضمن سپاس و تجلیل بی دریغ از حرکت عظیم، بهنگام، هوشمندانه و همراه با بصیرت مردم در انتخابات 12 اسفند، به تبیین تأثیرها و پیام های این حضور پرشکوه  پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حقیقتاً مردم عزیز کشور در این انتخابات سنگ تمام گذاشتند، افزودند: «مردم در انتخابات 12 اسفند و در عرصه رویارویی با جبهه مخالفان،قدرت ناشی از ایمان و بصیرت خود را به میدان آوردند و با این حرکت عظیم، طراحی های چندین ماهه معاندان را برای انتخاباتی بی رونق، نقش بر آب کردند.»


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , ,



ماندگان را تا ابد شرمنده کرد
نوشته شده در پنج شنبه 18 اسفند 1390
بازدید : 1089
نویسنده : میثم حیدری

 من هرگز اجازه نمی دهم که صدای حاج همت در درونم گم شود. این سردار خیبر، قلعه قلب مرا نیز فتح کرده است. سید مرتضی آوینی

 

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,



محصولات جدید
نوشته شده در پنج شنبه 18 اسفند 1390
بازدید : 1289
نویسنده : میثم حیدری

برای مشاهد و خرید محصولات با قیمت بسیار ارزان به ادامه مطلب بروید


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: خرید پستی ,



تعداد صفحات : 12