پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 662
نویسنده : میثم حیدری

 

 

 
طی اجرای مراسم تعزیه و خیمه سوزی روز عاشورا در میدان ارگ بازار بزرگ تهران، 3 نفر از حاضران به دلیل افتادن میله ستون خیمۀ در حال سوختن بر روی سرشان، دچار سانحه شدند که به بیمارستان منتقل شدند.
 
 
 
يامهدي: طی اجرای مراسم تعزیه و خیمه سوزان روز عاشورا در میدان ارگ بازار بزرگ تهران، 3 نفر از حاضران به دلیل افتادن میله ستون خیمۀ در حال سوختن بر روی سرشان، دچار سانحه شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: مراسم خیمه سوزان , تهران , میدان ارگ , حادثه , عکس ,



عکس های جالب و بامزه + ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 6 آذر 1391
بازدید : 798
نویسنده : میثم حیدری



بازدید : 539
نویسنده : میثم حیدری

يا مهدي : تصاویری که مشاهده می‌کنید، جهان در 100 سال گذشته و تغییر و تحولاتی که در طول یک قرن در این کره خاکی روی داده را نشان می دهد. به نظر شما جهان در صد سال پیش چگونه بود و چه تغییر و تحولاتی در طی یک قرن در جهان ایجاد شده ؟ مسلما تحولاتی که در زمینه های مختلف ایجاد شده بسیار چشمگیر است ولی در اینجا تنها گوشه ای از اینتغییرات، که عمدتا مربوط به غرب می باشد را از سال ۱۹۱۲ تا ۲۰۱۲ در تصاویر خواهید دید.

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: عكس مقايسه , 2012 , عكس , تصاوير جالب , عكس روز ,



انتشار روزنامه «مغرب» متوقف شد
نوشته شده در دو شنبه 6 آذر 1391
بازدید : 505
نویسنده : میثم حیدری

 

در پی شکایت ‌وزارت‌ارشاد و پیش از تشکیل‌جلسه‌ هیئت‌نظارت
انتشار روزنامه «مغرب» متوقف شد

خبرگزاری يا مهدي: در حالی‌که یک مسئول وزارت ارشاد از اعلام جرم علیه روزنامه مغرب به دلیل انتشار مطلب و کاریکاتور موهن خبر داده بود، مسئولان این روزنامه، امروز پیش از تشکیل جلسه هیئت نظارت اعلام کردند که انتشار روزنامه را تا اطلاع ثانوی متوقف کردند.

خبرگزاری فارس: انتشار روزنامه «مغرب» متوقف شد

 

به گزارش يا مهدي، روزنامه مغرب امروز پیش از آنکه جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات برای رسیدگی به تخلفات این روزنامه تشکیل شود، در مطلبی در صفحه نخست امروز روزنامه اعلام کرد که  انتشار «مغرب» تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

مسئولان روزنامه مغرب اعلام کرده‌اند: «تا برگزاری اولین جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات و تصمیم این هیئت از ادامه انتشار روزنامه خودداری می‌کنیم.»

پیش از این پدارم‌ پاک‌آیین در گفت و گو با خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس اعلام کرده بود: روزنامه مغرب تاکنون تخلفات زیادی داشته که یکی از آنها درج کاریکاتور روز پنجشنبه سوم آذر در صفحه نخست این روزنامه است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: روزنامه مغرب , مغرب , خاتمي , روزنامه اصلاح طلبان ,



بازدید : 668
نویسنده : میثم حیدری

 

آیا می دانید تصاوير خصوصي، اطلاعات شخصي و محرمانه يا اسنادي اگر پاک شوند هم قابل بازیابی هستند؟
به گزارش يا مهدي اطلاعات حذف شده از روي هارد‌ديسک توسط نرم‌افزارهاي مختلفي قابل بازيابي است و چنانچه بخواهيد براي هميشه اطلاعات مورد نظرتان را از روي هارد‌ديسک پاك کنيد، بايد روش ديگري جز فشردن دکمه Delete بيابيد.

نرم‌افزار BCWipe یکی از نرم افزارهای قدرتمند است که می تواند اطلاعات شخصی و محرمانه شما را برای همیشه پاک کند.

این نرم افزار با استفاده از الگوریتم های قدرتمند خود قادر است تمامی اطلاعات مانند تصاویر , موزیک ها , ویدیوها , اسناد و غیره را از روی هارد دیسک با پارتیشن های FAT, MFT, NTFS بصورت حرفه ای تکه تکه کند و آنها را به صورتی حذف کند که دیگر هیچ کاربر و برنامه ای نتواند آنها را بازیابی کند پس هرگز نگران بازیابی آنها نباشید.

 
yjc.ir

:: موضوعات مرتبط: عمومی , دانلود نرم افزار كامپيوتر , ,
:: برچسب‌ها: نرم افزار , پاك كردن اطلاعات به صورت كامل , بازيابي اطلاعات , يا مهدي ,



آیین‌های احیا شده در عزای حسینی/
نوشته شده در شنبه 4 آذر 1391
بازدید : 758
نویسنده : میثم حیدری

 

گزارش خبری/
آیین‌های احیا شده در عزای حسینی/ "پامنبری" سنتی ماندگار از صدها سال پیش
ابرکوه - خبرگزاری مهر: "پامنبری"؛ سنت عزاداری صد ساله نصرت آبادی ها در حالی ادامه پیدا کرده که در شهر ابرکوه سالها است به دست فراموشی سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ابرکوه به واسطه تاریخ کهن خود آداب و سنن بسیاری دارد و عزاداری های محرم نیز از این امر استثنایی نیست.

یکی از سنت های عزاداری که در شهر ابرکوه فراموش شده است؛ در منطقه نصرت آباد ابرکوه با گذشت بیش از 100 سال و علیرغم تعطیلی چند ساله، باز هم اجرا می شود.

"پا منبری" که در ابرکوه به نام "ذکر خوانی" معروف بوده در نصرت آباد با نسخه ای اجرا می شود که بنا به گواهی تاریخی که بر روی صفحات این نوحه نامه نقش بسته، بیش از 100 سال قدمت دارد.

این نسخه به گفته مداحان، نسل به نسل گشته و به پامنبری خوان های امروز رسیده است.

زمانی که روحانی قصد روضه خواندن داشته است، جمعی شروع به خواندن پامنبری می کنند و طریقه آن به این صورت است که چند نفر در کنار همدیگر و نزدیک منبر نوحه های مخصوص را با صوتی حزین می خوانند و همراه با خواندن ابیات، دست راست را بر پای راست می کوبند و مردم هم در جواب، بیتی را ادا می کنند.

نوحه ها شامل نوحه های مرتبط با روز عاشورا و وقایع آن و همچنین شخصیت شهدای این روز، مانند حضرت علی اکبر،علی اصغر و... است.

با حضور روحانی روضه خوان، خواندن متوقف می شود و بعد از پایان روضه یک روحانی و در فاصله ای که به آمدن روضه خوان بعدی مانده است، دوباره پامنبری خوانده می شود و اشعار آن متناسب با روضه روحانی قبل از آن است، مثلأ اگر روضه خوان قبلی روضه حضرت علی اکبر خوانده شده باشد، پا منبری خوانده شده بعد از آن نیز نوحه های آن حضرت است.

"حسین حیدری" مداح 62 ساله نصرت آباد که یکی از پیرغلامان این سنت حسینی است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از هشت سالگی به یاد دارم که افرادی مانند "کربلایی محمد حیدری"، "مراد حیدری"، "محمد حیدری" و...پا منبری می خواندند و خواندن آنها نیز به همین سبک فعلی بود که در فاصله بین آمدن روضه خوان ها، نوحه روضه قبل از آن را می خواندند.

وی افزود: فقط چند سال محدود این سنت تعطیل بوده که باز با همت مردم شروع شده و با استقبال روبرو شده است. نوحه های ما بر اساس نسخه ای قدیمی است که قدمت آن به 103 سال می رسد.

"علی مراد رمضانی" یکی دیگر از مداحان پامنبری خوان، صحبت را ادامه می دهد: این نسخه از مرحوم "محمد حیدری" به دست من رسید و ایشان چون علاقه خاص مرا به این کار دیدند به من گفتند که اگر این کار را بعد از مرگ من ادامه دهی، این نسخه را به تو می دهم و چنین شد.


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: روستاي نصرت آباد محله ي ابركوه , پا منبري نصرت آبادي ها , پا منبري نصرت آباد , روستاي نصرت آباد , نصرت آباد ابركوه , نصرت آباد در ابركوه , نصرت آباد پامنبري , ,



بازدید : 643
نویسنده : میثم حیدری

 به یاد فریاد «یا اخا ادرک اخاک»

اباالفضل(ع) مشک آب را پر مى‌کند که براى خیمه‌ها ببرد. در این‌جا هر انسانى به خود حق مى‌دهد که یک مشت آب هم به لب‌هاى تشنه خودش برساند؛ اما او در این‌جا وفادارى خویش را نشان داد و آب را روى آب ریخت و بیرون آمد.

يا مهدي - امروز روز تاسوعای حسینی است و فریاد «یا عباس» بر کوی و هر برزنی به گوش می‌رسد. در 11 سال پیش در چنین روزی، روز تاسوعای حسینی با روز جمعه مصادف شده بود که مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امامت نماز جمعه آن روز تهران(26 فروردین) را برعهده داشتند، معظم‌له در خطبه اول نماز جمعه به ذکر مصیبت ابالفضل العباس(ع) پرداختند که مشروح آن در ادامه می‌آید:

*امروز، روز تاسوعاست

امروز، روز تاسوعاست و رسم بر این است که در این روز، گویندگان و نوحه‌سرایان، راجع به شهادت ابالفضل العبّاس روضه بخوانند، آن‌طور که از مجموع قراین به دست مى‌آید، از مردان رزم‌آور - غیر از کودک شش ماهه، یا بچه یازده ساله - ابالفضل العبّاس آخرین کسى است که قبل از امام حسین به شهادت رسیده است؛ و این شهادت هم باز در راه یک عمل بزرگ - یعنى آوردن آب براى لب‌تشنگان خیمه‌هاى اباعبداللَّه الحسین - است. در زیارات و کلماتى که از ائمه علیهم‌السّلام راجع به ابالفضل العبّاس رسیده است، روى دو جمله تأکید شده است: یکى بصیرت، یکى وفا.

*ویژگی بارز حضرت عباس(ع)

بصیرت ابالفضل العبّاس کجاست؟ همه یاران حسینى، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد، در روز تاسوعا، مثل امروز عصرى، وقتى که فرصتى پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنى آمدند به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه کردند و گفتند ما تو را امان مى‌دهیم؛ چنان بر خورد جوانمردانه‌اى کرد که دشمن را پشیمان کرد، گفت: من از حسین جدا شوم؟! واى بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما!

نمونه دیگرِ بصیرت او این بود که به سه نفر از برادرانش هم که با او بودند، دستور داد که قبل از او به میدان بروند و مجاهدت کنند؛ تا اینکه به شهادت رسیدند. مى‌دانید که آنها چهار برادر از یک مادر بودند: ابالفضل العبّاس - برادر بزرگتر - جعفر، عبداللَّه و عثمان. انسان برادرانش را در مقابل چشم خود براى حسین‌بن‌على قربانى کند؛ به فکر مادر داغدارش هم نباشد که بگوید یکى از برادران برود تا این‌که مادرم دلخوش باشد؛ به فکر سرپرستى فرزندان صغیر خودش هم نباشد که در مدینه هستند؛ این همان بصیرت است.

*وفاداری حضرت ابالفضل‌العباس(ع) در کجا نمایان شد


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: رهبر , عباس , تاسوعا , محرم , مشرق , روضه رهبر , امام خامنه اي , روزه آقاي خامنه اي ,



اس ام اس عاشورا و تاسوعای حسینی
نوشته شده در جمعه 3 آذر 1391
بازدید : 622
نویسنده : میثم حیدری


اس ام اس تاسوعا اس ام اس عاشورا - radsms

آرشیو کامل اس ام اس های محرم

نام معشوق مبر نزد من از عشق مگو

عشق دیریست که در پیچ و خم عباس است

هر چه داریم همه از کرَم عباس است

خلقت جنت حق لطف کرم عباس است

.

.

.

اس ام اس تاسوعا

نهمین روز محرّم الحرام، تاسوعای حسینی

روز یقین و وفاداری، بر شیعیان جهان تسلیت باد . . .

.

.

.

اس ام اس عاشورا

ای آن که غمت مسئله آموز من است

شور غم تو در دل پرسوز من است

روزی که حسین! بر تو من گریه کنم

سوگند به تو که بهترین روز من است

عاشورای حسینی تسلیت باد

.

.

.

و عین

حرف اول عشق است

مثل

حرف اول عاشورا …

.

.

.

متن برای عاشورا

یا حسین:

سرخی شهادت تو ناپیدا بود

عشق تو اما م کربلا ز یبا بود

تنها سبب زندگی دین قطعاً

پیغام نماز ظهر عاشورا بود

.

.

.

بسیار گریست تا کی بی تاب شد آب

خون ریخت ز دیدگان خوناب شد آب

از شدت تشنه کامی ات ای سقّا

آن روز ز شرم روی تو آب شد آب . . .


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , اس ام اس , ,
:: برچسب‌ها: عاشورای حسینی , پیامک محرم , پیامک مخصوص محرم , پیامک , نایب , محرم , پیامک ویژه , محرم , يا مهدي ,



ویندوز ۸ و اینترنت اکسپلورر ۱۰ هک شدند
نوشته شده در جمعه 3 آذر 1391
بازدید : 544
نویسنده : میثم حیدری

 

کمتر از یک هفته بعد از ورود جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت، ویندوز 8 و اینترنت اکسپلورر نسخه 10 توسط فرانسوی‌ها هک شدند.
ویندوز ۸ و اینترنت اکسپلورر ۱۰ هک شدندبه گزارش يا مهدي ، کمپانی امنیتی ووپن VUPEN اعلام کرد موفق شده است سیستم عامل ویندوز 8 و مرورگر آن، اینترنت اکسپلورر را هک کند.
گفته می‌شود ویندوز 8 امن‌ترین فیچرها را روی خود دارد و کارشناسان این ویندوز را قوی‌ترین از لحاظ امنیتی خطاب کرده‌اند. کمپانی امنیتی ووپن اعلام کرده با استفاده از اکسپلویت صفر روزه توانسته ساختار امنیتی ویندوز 8 و اینترنت اکسپلورر 10 روی آن‌را بشکند. این کمپانی بوسیله آنچه شکاف‌های چند‌گانه روی سیستم عامل گفته می‌شود این کار را انجام داده است.
"چائوکی باکرار" مدیر شرکت ووپن ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد، ما معمولا اطلاعات ریز را به خریداران می‌دهیم.
ویندوز 8 با توسعه موارد امنیتی از روی ویندوز 7 و ویستا ساخته شده است اما به گفته کمپانی ووپن منحصر بفرد و تک ساخته نشده است. البته شکستن این ویندوز کار ساده‌ای نیست و به گفته مدیر ووپن اگر ساده بود تاکنون قبل از ووپن، دیگران این کار را انجام داده بودند.
کار اصلی این کمپانی پیدا کردن حفره‌ها و شکاف‌های امنیتی و فروش اطلاعات به شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل و اپل و... قبل از این‌که سایر هکرها بتوانند با استفاده از این رخنه‌ها بدافزار تولید کرده و به دیگران حمله کنند.
این کمپانی توضیح بیشتر فنی در این باره نداده است. مایکروسافت نیز بدون توضیحی گفته ما با کشف کنندگان حفره‌ها کار می‌کنیم تا جلوی حملات را بگیریم (بدون اینکه اشاره مستقیمی به ووپن کند).

:: موضوعات مرتبط: عمومی , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: مایکروسافت , ویندوز8 , ویندوز اکسپلورر , حفره امنیتی , يا مهدي ,



بازدید : 628
نویسنده : میثم حیدری

يا مهدي :  پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» به برخی از شبهات این گونه پاسخ می‌دهد:

چه کار کنم که آقا را ببینم و با ایشان صحبت کنم؟

- واقعیت این است که هیچ نسخه‌ای نداریم که به طور حتم سبب شود آدمی در خواب یا بیداری امام زمان(عج) را ببیند و با او صحبت کند، البته اشتیاق به دیدن امام زمان(عج) بسیار خوب است و می‌تواند سبب خیلی از خوبی‌ها شود، ولی باید پذیرفت که الان زمان غیبت است و جز در مواردی که مصلحت باشد، دیداری – در خواب یا بیداری – رخ نمی‌دهد، گر چه همیشه جای امیدواری هست، به ویژه در مکان‌هایی مانند جمکران که منسوب به امام زمان(عج) است؛ مهم این است که خود حضرت(عج) از ما عمل شایسته و خدایی می‌خواهد و از این که به وظایف الهی خود عمل کنیم، خوشحال می‌شود و این سبب نزدیکی بیشتر ما به آن حضرت می‌شود، هرچه به او نزدیک‌تر شویم، از وجود او بهره بیشتری خواهیم برد.

نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که فردی به نام «احمد بن ابراهیم»، مشتاق دیدار امام زمان(عج) بود و چون در دوران غیبت صغری زندگی می‌کرد، به دومین نایب خاص امام زمان (محمد بن عثمان عمروی) عرض کرد: «من اشتیاق زیادی برای دیدن امام زمان دارم».

نایب خاص فرمودند: «به خاطر این شوق، خداوند به شما اجر بدهد و ان‌‌شاء‌الله امام را ببینی، امام زمان در غیبت است. پس اصرار به دیدار نکن و با خواندن زیارت‌نامه متوجه ایشان شوید».

چنان که ملاحظه می‌کنید نایب خاص امام عصر(عج)، احمد بن ابراهیم را از اصرار به ارتباط ظاهری منع و او را به ارتباط معنوی راهنمایی می‌کند.

بنابراین بهتر است انسان بیشتر به دنبال ارتباط معنوی باشد و با خواندن دعاها و زیارت‌نامه‌های امام زمان (عج) متوجه ایشان شود، علاوه بر این با صدقه دادن برای سلامت امام عصر(عج) و صدقه دادن از طرف ایشان می‌توانید ارتباطی نزدیک‌تر داشته باشید.

راه‌های دیدار امام زمان(عج) و درک دولت مهدوی


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: راه‌های دیدار امام زمان , يامهدي , تبادل بنر , چكونه اماز زمان را ببنيم ,



عكس هاي دیدنی های امروز
نوشته شده در پنج شنبه 2 آذر 1391
بازدید : 614
نویسنده : میثم حیدری

 غروب آفتاب در ساحل ریودِلاپلاتا در بوینوس آیرس آرژانتین





دستگیری یک حوان معترض فلسطینی در نابلس از سوی سربازان اسراییلی

سربازان اسراییلی


:: موضوعات مرتبط: عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: عكس ديدني , ديدني هاي امروز , تصاوير قشنگ , عكس , تصوير , يا مهدي ,



بازدید : 538
نویسنده : میثم حیدری

 گزارش/فجر 5 كابوس جديد صهيونيست‌ها؛

موشک فجر 5 که ابتدايي‌ترين قدرت موشکي ايران به حساب مي‌آيد علاوه بر اينکه موفق شد قلب تل‌آويو را نشانه برود بلکه بار ديگر ناتواني گنبد آهنين اسرائيل در برابر اين موشک‌ها را نشان داد.
به گزارش يا مهدي، سامانه موشکي فجر 5 (که در لغت به معنی سپیده‌دم است) توپخانه راکتی‌ای است از خانواده فجر که براي اولين بار در رزمايش ولايت 89 با موفقيت مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

این سامانه راکت‌هایی با کالیبر 333 میلی‌متر را به مسافتی در حدود 80 کیلومتری پرتاب می‌کند. برد 75 کيلومتري  با لانچر چهار سكويي كه بر روي بنز شش چرخ قرار ميگيرد، می‌تواند برای هر هدفي به خصوص شهر تل‌آویو خطرناک باشد.

اين سامانه موشکي که اين روزها توانسته با هدف قرار دادن اهدافی در شهر تل‌آویو، وِرد زبان‌ها شود، بار ديگر نشان داد که رژيم صهيونيستي نمي‌تواند يک‌جانبه حمله کند و عواقبي را براي خود نبيند.

فجر 5 که صهيونيست‌ها را به شدت غافلگير کرده است بار ديگر نشان داد که گنبد آهنين صهيونيست‌ها تا چه حد آسيب‌پذير است؛ گنبدي که روزي براي اين رژيم، نماد غرور بود، امروز از لحاظ رواني، به نقطعه ضعفي براي آنها تبديل شده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: فجر , موشک , ايران , غزه , مقاومت , فلسطين , اسرائيل , رژيم , صهيونيستي , missile , tel aviv , israel , latest , news , gaza , fajr , picture , image , resistance , palestine , war , iran , irone , dome ,



بازدید : 524
نویسنده : میثم حیدری

 

مسئولان تلویزیون سهند برای پخش بازی تراکتورسازی این هفته یک گاف عجیب دادند!
به گزارش يا مهدي؛ مسئولان تلویزیون سهند برای پخش بازی تراکتورسازی این هفته یک گاف عجیب دادند. آنها نام سرمربی پرتغالی شان را این طور نوشته اند: «محمد تونی اولیویرا»
 

:: برچسب‌ها: تلویزیون , تراکتورسازی , مسلمان ,



سرعت اینترنت خود را افزایش دهید + دانلود
نوشته شده در پنج شنبه 2 آذر 1391
بازدید : 790
نویسنده : میثم حیدری

 برای ADSL؛

با دانلود این نرم افزار می توانید سرعت اینترنت ADSL را افزایش دهید.
به گزارش خبرنگار يا مهدي؛ cFosSpeed یک نرم افزار قدرتمند از کمپانی cFos Software GmbH  است که به کمک آن می توانید سرعت اینترنت خود را تا حد زیادی افزایش دهید و محدودیت های سرعت را از بین ببرید.
نرم افزار cFosSpeed برای کاربرانی که از اینترنت ADSL استفاده می کنند بسیار مفید است زیرا با کمک آن می توانند از تمام پهنای باند خود استفاده کنند و سریعتر فایل ها را دانلود کنند. این برنامه با کارایی فوق العاده ی خود کانکشن سیستم شما را بهینه سازی می کند.


 

:: موضوعات مرتبط: عمومی , دانلود نرم افزار كامپيوتر , ,
:: برچسب‌ها: افزایش , سرعت , اینترنت , دریچه , فناوری , اطلاعات ,



سلاح عجیب هندی +‌ تصاویر
نوشته شده در پنج شنبه 2 آذر 1391
بازدید : 756
نویسنده : میثم حیدری

 

این اسلحه هندی در واقع تلفیقی از سلاح گرم و سرد است، این تفنگ سر پر یا شاید خنجر که نامش را «کاتار» گذاشته‌اند از یک تیغه 24 سانتی متری و دو تفنگ سر پر در حاشیه دسته‌ها تشکیل شده است.
به گزارش يا مهدي؛ آنچه در زیر می‌بینید یک اسلحه هندی است که در واقع تلفیقی از سلاح گرم و سرد است، این تفنگ سر پر یا شاید خنجر که نامش را «کاتار» گذاشته‌اند از یک تیغه 24 سانتی متری و دو تفنگ سر پر در حاشیه دسته‌ها تشکیل شده و حالت عجیب آن با نقش و نگارهای زیبایش آن‌را تبدیل به اسلحه‌ای گران قیمت کرده که مجموعه‌داران زیادی خواهان آن هستند.

:: موضوعات مرتبط: عمومی , عکس/فیلم , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: سلاح , عجیب , هندی , يامهدي , عكس , ,



تعداد صفحات : 43