پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
عکس هایی از خواهر ناتنی باراک اوباما + ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 17 آبان 1391
بازدید : 427
نویسنده : میثم حیدری
زمانی که باراک اوباما چهار سال پیش برنده رقابت ریاست جمهوری امریکا شد و به عنوان اولین رئیس جمهور سیاهپوست به کاخ سفید راه یافت،اوما اوباما، خواهر کنیایی ناتنی وی به همراه خانواده اش این رخداد تاریخی را از طریق تلویزیون تماشا می کرد.وی در مستندی که در خصوص زندگی اش ساخته شده نوشته است که امیدوار است برادرش از زندگی سیاسی خود و دستاوردهایش راضی باشد.
 
 
 
 
 

 

:: برچسب‌ها: خواهر , ناتنی , اوباما , زن اوباما , خواهر اوباما ,



بازدید : 444
نویسنده : میثم حیدری
يكي ديگر از خصوصيات ايشان در كتاب‌خواني، كتاب‌خواني فعال است. يعني موقع مطالعه، مطالبي را در حاشيه‌ كتاب يادداشت مي‌كنند.
مشرق----  ابتدا اين را بگويم كه ما هيچ‌وقت ننشستيم با آقاي خامنه‌اي مستقلاً راجع به كتابخانه و حوزه مطالعات ايشان صحبت كنيم؛ چون اين بحث به يك معنا به زندگي شخصي ايشان مربوط مي‌شود. وقتي خدمت ايشان مي‌رسيم، معمولاً آن‌قدر مسائل مهم و اساسي كشور و مسائل مربوط به فرهنگ و سياست و رسيدگي‌ به آن‌ها هست كه ديگر معني ندارد وقت ايشان را بگيريم و بنشينيم منحصراً راجع به كتابخانه‌شان صحبت كنيم. بنابراين آنچه مي‌گويم استنباط‌هايي است كه در خلال ساليان طولاني ـ يعني سي سال انس و آشنايي با ايشان ـ در ذهن من جمع شده است.

اولين نكته اين است كه قلمرو علايق‌ مطالعاتي ايشان خيلي رسمي و منطبق بر حوزه‌ مطالعات متعارف روحانيان نيست. بيشتر روحانيان به اقتضاي فضاي حوزه و درس و بحثي كه دارند، منطقه خاصي در مطالعه مورد علاقه‌شان است. هر صنف و گروه ديگر هم همين‌طور هستند؛ مهندس‌ها، پزشك‌ها و... بالاخره هر كسي يك قلمرو مشخص و مخصوصي را براي مطالعه خودش انتخاب مي‌كند. البته ممكن هم هست در هر يك از اين اقشار، گروهي اهل مطالعه نباشند اما اگر بخواهند مطالعه كنند، قلمرو خاصي براي آن دارند.
آقاي خامنه‌اي غير از فقه و اصول و معارف اسلامي كه در سنت تحصيلي ايشان، رسمي و درسي بوده و جزء مطالعات تحقيقي و پژوهشي ايشان به حساب مي‌آيد، از ابتداي زندگي ميدان وسيعي را براي مطالعه پيش چشم داشته‌اند؛ همين قلمروهاي مطالعاتي هم پيكره اصلي كتابخانه شخصي ايشان را شكل مي‌دهند.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: حداد , رهبری , کتابخانه , كتاب خانه رهبري ,



بازدید : 457
نویسنده : میثم حیدری

 

یک منبع مطلع به فارس خبر داد
تشدید فشار بر رئیس قوه قضائیه برای ناتمام ماندن تحقیقات ازمهدی هاشمی

خبرگزاری فارس: یک منبع مطلع از تشدید فشارها بر رئیس و مسئولان قوه قضائیه برای نیمه تمام ماندن تحقیقات از مهدی هاشمی خبر داد.

خبرگزاری فارس: تشدید فشار بر رئیس قوه قضائیه برای ناتمام ماندن تحقیقات ازمهدی هاشمی

 

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه طی 2 روز گذشته فشار سنگینی از سوی هاشمی رفسنجانی به رئیس قوه قضائیه مبنی بر ضرورت نیمه تمام ماندن تحقیقات و انتقال مهدی هاشمی به بیمارستان وارد شده است، گفت: خانواده هاشمی با این ادعا که مهدی نیاز به درمان فوری دارد، درصدد ناقص گذاشتن مراحل تحقیقات و ایجاد وقفه در فرآیند کارشناسی مربوط به پرونده هستند.

این منبع مطلع یادآور شد: فشارها روی شخص آیت‌الله آملی لاریجانی شدید شده، اما وی همچنان بر ضرورت تکمیل تحقیقات و تداوم سیر قانونی پرونده‌ تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد کرد: مسئولان قضایی تاکید کرده‌اند که اجازه هیچ نوع اعمال فشاری را در این پرونده نخواهند داد.

منابع مطلع می‌گویند که مسئله بیماری مهدی هاشمی به هیچ وجه جدی نیست و طرح گسترده این موضوع در رسانه‌ها صرفاً برای ایجاد راه گریزی از تکمیل روند تحقیقاتی پرونده است.

انتهای پیام/


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: مهدي هاشمي , هاشمي , مهدي ,



بازدید : 537
نویسنده : میثم حیدری

 پیش‌بینی‌های جالب زیباکلام و قنبری از آینده جریان چپ؛


زیباکلام و قنبری تحلیل‌های جالبی را درباره هاشمی و خاتمی مطرح می‌کنند. زیباکلام از رأی 20 میلیونی خاتمی سخن می‌راند و قنبری نیز به کاندیداتوری هاشمی اشاره می‌کند.
گروه سیاسی مشرق ــ صادق زیباکلام و داریوش قنبری، دو چهره اصلاح‌طلبی هستند که نسبت به سایر هم‌مسلکان خود حضور بیشتری در رسانه‌ها دارند و درباره تحرکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان نیز ابراز نظرهای فراوانی از این دو در رسانه‌ها وجود دارد.

دو چهره اشاره شده اخیراً در نمایشگاه مطبوعات، مصاحبه‌هایی را انجام داده‌اند که در آنها اشاره‌های جالبی به کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی و البته آیت‌الله هاشمی بهرمانی(رفسنجانی) شده است.

*خاتمی نامزد شود، 20 میلیون رأی می‌آورد

اظهار نظر اول مربوط به صادق زیباکلام است که اعلام کرده اگر خاتمی در انتخابات آتی نامزد شود، 20 میلیون رأی می‌آورد.

زیباکلام در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه اصلاح طلبان حرف های جدی بسیاری می‌زنند اما اصولگرایان نمی‌خواهند اصلاح طلبان در انتخابات حضور داشته باشند، گفته است: اگر اصولگرایان در خرداد ۷۶ می‌دانستند که آقای خاتمی بالای بیست میلیون رای خواهد آورد، نمی‌گذاشتند.

وی می‌افزاید: معتقدم اگر خاتمی نامزد شود بالای بیست میلیون رای خواهند آورد.

*اگر هاشمی از ناطق حمایت کند

این چهره اصلاح‌طلب همچنین اشاره‌ای به کاندیداتوری ناطق نوری هم می‌کند و می‌گوید: اگر آقای ناطق نوری با تایید آیت الله هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان وارد عرصه انتخابات شوند، با وجود تخریب‌های سنگینی که تاکنون اتفاق افتاده رای بسیار بالایی خواهند آورد. البته هیجکدام از این موارد جای خاتمی را نخواهد گرفت.

*اصلاح‌طلبان فعالیت انتخاباتی نداشته‌اند!

داریوش قنبری نیز به ایلنا گفته است: جناح اصلاح طلب تاکنون تحرکت انتخاباتی خاصی نداشته است و بحث‌هایی که تاکنون درمورد انتخابات به اصلاح طلبان نسبت داده شده بحث‌هایی است که جناح مقابل در رسانه‌های خود منعکس کرده‌اند. درحالی که اصلاح طلبان در مجموع دراین زمینه مواضع چندانی نداشته‌اند.

وی همچنین می‌افزاید: اگر اصلاح طلبان در لحظات پایانی هم تصمیم به حضور در انتخابات بگیرند و چهره مناسبی را کاندیدای خود قرار دهند قطعا می‌توانند نتیجه را به سمت خود تغییر دهند شخصیت‌هایی مثل سید محمد خاتمی می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در اجماع اصلاح طلبان داشته باشد.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: خاتمی , هاشمی , فتنه , اغتشاش , تقلب ,



بازدید : 424
نویسنده : میثم حیدری

 گزارشی از نحوه حفاظت جزایر سه‌گانه؛


با توجه به پرواز موشک های ایران در ارتفاع بسیار پایین رادار کشتی ها در بهترین حالت از حدود 30 کیلومتری امکان رؤیت این موشک ها را خواهد داشت و در اینصورت با توجه به سرعت موشک نور، دشمن تنها حدود 98 تا 110 ثانیه زمان برای واکنش خواهد داشت.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، نوار ساحلی کشورمان در جنوب که حدود 4900 کیلومتر طول دارد در صورت بروز یک تهدید نظامی بهترین فضا برای تجاور مستقیم دشمن فرامنطقه ای بدون نیاز به خاک کشورهای همسایه است. از اینرور حفاظت کامل از این مرز گسترده از جنبه های مختلف آن بسیار ضروری و به قول معروف از نان شب واجب تر است. 

برای افزایش آمادگی نیروهای عملیاتی در این عرصه هر ساله رزمایش هایی با حضور واحدهای مختلف نیروی دریایی برگزار شده و در آن آخرین راهکنش ها(تاکتیک ها) و تجهیزات جدید آزمایش شده و نتایج مورد بررسی قرار می گیرد.

یکی از جدیدترین این اقدامات، افتتاح جدیدترین منطقه دریایی سپاه پاسداران به نام «امام محمد باقر(ع)» در غرب تنگه هرمز و در سواحل خلیج فارس در بندرلنگه بود. پنجمین منطقه دریایی سپاه آنطور که از سوی فرمانده نیروی دریایی اعلام شد، قرار است از نقطه انتهایی جزیره قشم به اضافه منطقه جزایر نازعات تا غرب جزیره کیش را تحت کنترل خود قرار دهد و در حقیقت این مناطق، محدوده عملیاتی جدیدترین منطقه دریایی سپاه خواهد بود.

جزایر نازعات به مجموعه چهار جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی و جزیره سیری گفته می‌ شود.

اما در کنار این منطقه مهم نظامی که اقدامی تاکتیکی و استراتژیک برای حفاظت از یک منطقه مهم و حیاتی در خلیج فارس است، اقدامات دیگری نیز صورت گرفته که کمتر مورد توجه رسانه بوده است. نظر به اهمیت این اقدامات و تکمیل فعالیتهای مربوط به حفاظت از تنگه هرمز به کمک این استراتژی ها، تحلیلی گذرا از اقدامات مهم نیروی دریایی ارتش برای حفاظت از منافع نظام اسلامی در این محدوده ارائه خواهد شد تا اهمیت افتتاح منطقه پنجم دریایی سپاه، با بررسی این اقدامات، عزم ایران در مراقبت از این منطقه را بهتر نشان دهد.

در سال های اخیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگ و کاملاً موثری در آبهای آزاد داشته است که مأموریت عبور از کانال سوئز توسط ناوگروه های اعزامی و حضور زیردریایی یونس در این میان شاخص هستند. 

در این مأموریت ها از ناو 62 ساله شهید نقدی که توسط کارخانجات نیروی دریایی تماماً بازسازی و بهسازی شده و به جای چند توپ سابق به موشک های دوربرد نور مجهز شده تا ناوشکن(ناو محافظ) 3 ساله جماران که توسط متخصصان داخلی طراحی، ساخته و تجهیز شده شرکت نموده و وجوه مختلف توانمندی های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که روز به روز به سمت راهبردی تر شدن حرکت می کند را به جهان نشان دادند.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: نازعات , منطقه , دریایی , سپاه , ارتش , خلیج فارس , تنگه هرمز , تحلیل , دفاعی , موشک , ایران ,



بازدید : 433
نویسنده : میثم حیدری

 

مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت می‌فرماید: آشکار است که مخالفان ائمه(ع) مخالف علم و عقل بوده و مسابقه جهان‌خواران ذاتاً برای پیشرفت دانش و فرهنگ نیست، بلکه منظور اصلی آنها سلطه‌جویی و چپاول است.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) در کتاب «پرسش‌های شما، پاسخ‌های آیت‌الله بهجت» در پاسخ به این سؤال که ارزیابی حضرتعالی از مسائل جاری بر فناوری هسته‌ای ایران که غرب مانع تراشی می‌کند و کشور ما از هر جهت در فشار است چیست، فرمود:
‌اگر هیچ امتیازی برای اسلام و شیعه نبود جز این که مخالفان آنها با علم مخالف هستند، برای امتیاز و برتری آنها کافی بود.
زندگانی انسانی به زندگی جنگل می‌ماند، و حکومت انسانیت حکومت حیوانیت شده است! لذا فرعون در اعتراض به رسالت حضرت موسی(ع) می‌گوید:
«فَلَوْلَا أُلْقِیَ عَلَیْهِ أَسْوِرَةٌ مِّن ذَهَبٍ أَوْ جَاء مَعَهُ الْمَلَائِکَةُ مُقْتَرِنِینَ»؛ پس چرا بر او دستنبدهای زرین آویخته نشده؟ یا فرشتگان همراه او نیامده‌اند؟
بله، مخالفین انبیاء و ائمه با نور علم و معرفت مخالفت دارند و اهل زر و زور هستند. می‌بیند به حضرت موسی(ع) اعتراض می‌کند که اگر او رسول خداست، پس چرا این امتیازات را ندارد، دستبند زرین ندارد، یا چرا فرشتگان آسمان همراه او نیستند؟! شما را چه به ملائکه؟ اگر ملائکه آشکار بودند، کار آنها را نیز می‌ساختید. چون هرچه ملائکه دارند پیامبران هم دارند بلکه افضل از آنها هستند؛ ولی شما به اَسوِرَه و زر و زیور دلبسته‌اید!

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: هسته اي , آيت الله بهجت , علم ,



بازدید : 501
نویسنده : میثم حیدری

 پیش‌بینی امریکن‌اينترپرایز از نتیجه انتخابات آمریکا؛


مؤسسه "امریکن‌اينترپرایز" در گزارشی مستند، به تحلیل تازه‌ترين آمارها و نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمريکا و گرایش ساکنان ایالت‌های مختلف به اوباما ورامنی پرداخته است.
گروه بین‌الملل مشرق  مؤسسه امریکن اينترپرایز که از اندیشکده‌های مؤثر در سیاست‌گذاری‌های آمريکا و وابسته به نومحافظه‌کاران است با اشاره به نزدیک‌تر شدن فاصله "باراک اوباما" و "ميت رامنی"، نامزدهاي احزاب دموکرات و جمهوري‌خواه در انتخابات رياست جمهوري در نظرسنجی‌ها و نيز ابراز اطمینان رامنی در جمع طرفدارانش از پیروزی در انتخابات، می‌نویسد: ابراز اطمینان از برنده‌شدن در انتخابات، از شگردهای ضروری و دیرینه میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است. رامنی با توجه به افزایش محبوبیتش در نظرسنجی‌های ایالتی و سراسری و قرار گرفتن در وضعیت شانه به شانه با اوباما در سخنرانی انتخاباتی خود کمپین خود را برای نخستین بار "جنبشی در سراسر کشور" توصیف کرد و پیروزمندانه گفت که" کمپین او (اوباما) در حال افول و کمپین ما در حال پیشرفت است."
 

این گزارش در ادامه، پیش‌بینی رویترز از آرایش آراء در روز پس از انتخابات را ذکر می‌کند که در آن اوباما با اختلاف از رقیب خود پیش افتاده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا , انتخابات , مشرق , نظرسنجی ,



بازدید : 529
نویسنده : میثم حیدری
آیت الله مهدوی کنی گفت: اولین روزی که من معمم شدم، 14 یا 15 سال سن داشتم. روز عید غدیر بود و به دست آیت الله برهان، رحمت الله علیه معمم شدم. ایشان خیلی اصرار داشتند که ما در روز غدیر معمم شویم و بنده آن روز لباس نداشتم و ایشان که قدشان چندان بلند نبود، گفتند من لباس خودم را به شما عاریه می دهم- البته نمی بخشم!- یک قبا و عبا به من دادند و گفتند عمامه را برو خودت بخر.
به گزارش مشرق، مراسم عمامه گذاری دانشجویان دانشگاه امام صادق، بعد از نماز ظهر و عصر امروز، با حضور اساتید و دانشجویان در مسجد این دانشگاه انجام شد.

آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در این مراسم به سخنرانی و بیان خاطراتی جالب از زندگی خود پرداخت. متن کامل سخنان ایشان را در زیر می خوانید:

اولین روزی که من معمم شدم، 14 یا 15 سال سن داشتم. روز عید غدیر بود و به دست آیت الله برهان، رحمت الله علیه معمم شدم. ایشان خیلی اصرار داشتند که ما در روز غدیر معمم شویم و بنده آن روز لباس نداشتم و ایشان که قدشان چندان بلند نبود، گفتند من لباس خودم را به شما عاریه می دهم- البته نمی بخشم!- یک قبا و عبا به من دادند و گفتند عمامه را برو خودت بخر.

من نزد پدرم رحمت الله علیه رفتم، ایشان معمم نبود ولی به روحانیت علاقه داشت و منزل ما همیشه مرکز تجمع و رفت و آمد علما در کن بود. پدرم، خیلی علاقه داشت که من روحانی شوم و من را به همین منظور به قم برد. 


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: مشرق , مهدوی , کنی , عمامه گذاری , دانشگاه ,



بازدید : 485
نویسنده : میثم حیدری
وقوع چند انفجار در محل هتل بين المللي اينترکنتيننتال در مکه مکرمه که در نزديک دفتر شيخ "عبدالعزيز آل الشيخ" مفتي اعظم وهابيون سعودي قرار دارد، موجب آتش سوزي وسيعي در اين شهر شد که احتمال سرايت آن به خط لوله گاز اصلي مکه وجود دارد.
به گزارش مشرق ، تا به اين لحظه اطلاعات دقيقي از تعداد كشته شدگان و زخمي ها در دست نيست اما اين رسانه ها اعلام كردند كه اين انفجار در يك هتل بين المللي به نام "انتركونتين تال" رخ داده است.
 
به محض وقوع اين انفجار مهيب، 15 گروه از آتش نشانان عربستاني به محل اعزام شدند تا بتوانند آتش به وجود آمده از اين انفجار را مهار كنند.
 
اين هتل در نزديكي زندان مركزي مكه مكرمه قرار دارد. زنداني كه در آن تعداد زيادي از زندانيان سياسي عربستان، حبس شده اند.
 
گفتنی است ساختمان "رابطه علماي جهان اسلام" كه رياست آن بر عهده مفتي اعظم عربستان، "عبدالعزيز آل الشيخ" است نيز در نزديكي اين هتل و محل انفجار قرار دارد.
 
همچنين يكي از بزرگ ترين لوله هاي انتقال گاز عربستان، در چند صد متري محل اين انفجار قرار دارد و اين به آن معني است كه احتمال گسترده تر شدن دامنه آتش سوزي و كشيده شدن آتش به اين لوله گازي نيز وجود دارد.
 
چند روز پيش نيز بر اثر وقوع انفجاري در شرق "رياض" پايتخت عربستان يك ساختمان صنعتي فرو ريخت. بر اثر آن انفجار نزديك به 200 نفر كشته و زخمي شدند.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: انفجار , مکه , مکرمه , هتل , تصاوير , عکس , مشرق ,



بازدید : 368
نویسنده : میثم حیدری

 

درباره حجاب/
چگونگی معاشرت زن در محیطهای اجتماعی/ مراد از جلباب
خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: اگر زن در بیرون از خانه و یا در محیط خانه در مقابل چشمان نامحرم عفیف و باحیا ظاهر شود کسی جرأت جسارت به حریم والای او را نخواهد داشت و به حریم عفاف و حیاتش گام نخواهد گذاشت.

زن و مرد باید در روابط اجتماعی حریم و حدود را مورد توجه قرار دهند چراکه رعایت حدود در معاشرت ها سبب استحکام بنیان خانواده می گردد و عدم رعایت حریم ها باعث تزلزل کانون خانواده می شود و چه بسا روابط ناسالم منجر به فروپاشی خانواده ها و زندگی افراد زیادی شده است. زنان باید با رعایت حدود شرعی اجازه تجاوز و طمع به حریم خویش را ندهند، زنان باید با رعایت حدود و مسائل شرعی، از بروز فساد، فحشا و ناهنجاری های اخلاقی در اجتماع جلوگیری کنند.

اکثر ناهنجاری هایی که معمولا در یک جامعه و در میان خانواده ها و مخصوصا جوانان بوجود می آید در اثر رعایت نکردن حدود عفت و عفاف است چه مردان با ایمانی که بر اثر عشوه گری زنان لاابالی منحرف شده و به ورطه هلاکت سقوط کرده اند و چه زنان خوبی که بر اثر شهوت پرستی از مردان گمراه شده و در دام شیطان اسیر گشته اند و زندگی شان از هم پاشیده و در این گونه خانواده ها جوانان نیز با شکست مواجه شده اند و نتوانسته اند در تحصیل علم بکوشند و مسائل دینی و اخلاقی را به طور صحیح فرا گیرند.

زنان بدحجاب گاهی عامل اصلی مشکلات و معضلات اخلاقی و رواج فساد و فحشا در جامعه هستند و درست برعکس اگر زنان با پوشش مناسب و رعایت حدود شرعی و مسائل تربیتی را رعایت نمایند، مردی جرات تجاوز از حدود الهی را به خود نخواهد داد.

اگر زن در بیرون از خانه و یا در محیط خانه در مقابل چشمان نامحرم عفیف و باحیا ظاهر شود کسی جرأت جسارت به حریم والای او را نخواهد داشت و به حریم عفاف و حیاتش گام نخواهد گذاشت، خلاصه اینکه همانطور که از دامن زنان پاک و پاکیزه مردان بزرگ و عارف پرورش یافته و به معراج می روند. از دامن زنان ناپاک و بی حیا هم مردان ناپاک و انگل گونه وارد جامعه خواهند شد. زن و مرد در معاشرت ها باید حدود شرعی را کاملا مراعات نمایند تا اجتماع سالم بماند.

اگر از برخی زنان جامعه امروزی بخواهیم که بیایند بهترین نوع حجاب را ذکر کنند شاید در جواب بگویند که ما در اسلام چیزی به نام چادر نداریم و در آیات و روایات چیزی در مورد حجاب برتر به صراحت ذکر نشده است.

اما باید گفت: اگر ما زنان مسلمان یک مقدار مطالعه ای درباره زنان و دختران رسول خدا(ص) داشته باشیم می فهمیم که زهرای مرضیه(س) در بیرون از خانه یک مقنعه بلند و یک چادر بلند طوری که پشت سر آن حضرت را چادر جارو می نمود و در داخل منزل هم یک مقنعه ی کوتاه می پوشیدند و یا دلیل محکم دیگر ما همان روش عملی زنان رسول خدا بود که آیه 59 سوره احزاب بر آن دلالت دارد که به زنان رسول خدا فرمان می دهد که جلباب بر سرشان بنمایند. جلباب را مفسران چندین معنا نموده اند 1- مقنعه 2- هر لباسی که از سرتا پا را بپوشاند.

3- هر لباسی که زنان روی لباس های خود بپوشند

4- هر پوششی مثل عبا و غیر آن

5- لباسی که بزرگ تر از روسری و کوچکتر از ازار می باشد.

6- روسری بزرگی که سر و صورت را هنگام خروج از منزل می پوشانند.

ام سلمه یکی از زنان بزرگوار رسول خدا (ص) می گوید: هنگامی که آیه حجاب نازل شد که زنها باید روسری بلند و چادر را بر سرخویش فرو افکنند زنان انصار از منزل بیرون آمدند در حالیکه عبا (و چادر) مشکی بر سر داشتند.

لذا می توان استفاده نمود که چادر مشکی که امروز لباس بیرون از منزل زنان با شخصیت و با تقوا است در صدر اسلام هم حجاب زنان پاکدامن بوده است.

خداوند تبارک و تعالی در سوره احزاب به زنان پیامبر(ص) می فرماید: "ای همسران پیامبر شما همچون دیگر زنان نیستید اگر تقوا پیشه کنید، پس به گونه ای هوس‌انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند و سخن شایسته بگویید".

در خانه های خود بمانید و همچون جاهلیت نخستین (که اندام و وسایل زینت خود را در معرض تماشای دیگران قرار می دادند) در میان مردم ظاهر نشوید نماز را به پا دارید و زکات بپردازید و از خدا و رسولش اطاعت کنید.

امام صادق(ع) می فرماید: زنان از وسط راه عبور نکنند بلکه از کنار دیوار یا کنار مسیر (پیاده رو) حرکت نمایند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: حجاب , پوشش مناسب , معاشرت زن , ,



بازدید : 443
نویسنده : میثم حیدری

 

نایب رئیس جمعیت صلیب سرخ امریکا در پاسخ به ابراز همدردی و آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آسیب دیدگان توفان سندی در امریکا با ارسال نامه ای از جمعیت هلال احمر ایران قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوید ملتزر در پاسخ به ابراز همدردی و آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آسیب دیدگان توفان سندی در امریکا با ارسال نامه ای از جمعیت هلال احمر ایران قدردانی کرد.

وی با ارسال نامه ای ضمن قدردانی از ابراز همدردی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بازماندگان توفان سندی امریکا، از پیشنهاد اعزام تیم های امدادی و ارسال کمک‌ها در صورت افزایش نیازها قدردانی کرد و گفت: از طرف جمعیت صلیب سرخ آمریکا، مایلم از پیام تسلیت و همدردی شما که جهت وقوع توفان مخرب سندی در سواحل شرقی آمریکا ارسال شد، تشکر نمایم.
 
ما در صلیب سرخ آمریکا از تجارب و توانمندی قوی جمعیت هلال احمر ایران در پاسخگویی به سوانح آگاه هستیم. اعلام همبستگی از جمعیت‌های ملی نظیر هلال احمر ایران برای ما بسیار ارزشمند بود و از پیشنهاد اعزام تیم‌های امدادی و ارسال کمک‌ها در صورت افزایش نیازها قدردانی می نماییم.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: آمريكا , سيل آمريكا , سيل , بلاياي طبيعي , قدر داني از ايران ,



نوشته شده در یک شنبه 14 آبان 1391
بازدید : 513
نویسنده : میثم حیدری

 

نمایش ناقص وحدت در جبهه اصلاحات؛
بخشی از اصلاح‌طلبان، حدود دو هفته پس از خبر مشرق مبنی بر قصد آنها برای دیدار با خاتمی در روز عید غدیر، این خبر را اثبات کردند.
گروه سیاسی مشرق؛  روز گذشته همزمان با عید غدیرخم برخی اعضای مجمع روحانیون و چند چهره اصلاح‌طلب با سیدمحمدخاتمی دیدار کردند.

این دیدار در حالی رخداده است که سایت مشرق، چندی قبل در خبرهای ویژه خود، گزارش داده بود که اصلاح‌طلبان قصد دارند به مناسبت عید غدیر با خاتمی دیدار کنند. 
در ادامه مطلب...

:: برچسب‌ها: وحانیون , مجمع , عید , غدیر , سیاسی , خاتمی ,



متن نامه احمدی نژاد به رهبر انقلاب
نوشته شده در یک شنبه 14 آبان 1391
بازدید : 488
نویسنده : میثم حیدری

 

 

 
رییس جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب با تقدیر از توجه هوشمندانه ایشان به ضرورت حفظ و تقویت وحدت در شرایط خطیر کنونی، اظهار داشت.
 
 
 
خبرگزاری مهر: رییس جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب با تقدیر از توجه هوشمندانه ایشان به ضرورت حفظ و تقویت وحدت در شرایط خطیر کنونی، اظهار داشت: دولت ضمن استقبال کامل از این تذکر به موقع، مانند همیشه تمام هم خود را مصروف خدمتگزاری بی منت و پافشاری بر اصول و ارزش های انقلاب و صیانت از حقوق اساسی ملت خواهد کرد .

متن نامه محمود احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی )

مقام معظم رهبری

سلام علیکم

با تبریک عید عظیم غدیر که تضمین و کمال رسالت پیامبراعظم (ص) و نقطه پیوند بشریت با حقیقت انسان کامل و امام معصوم (س) است از توجه هوشمندانه حضرتعالی به ضرورت حفظ و تقویت وحدت در شرایط خطیر کنونی صمیمانه سپاسگزارم .

دولت ضمن استقبال کامل از این تذکر به موقع مانند همیشه تمام هم خود را مصروف خدمتگزاری بی منت و پافشاری بر اصول و ارزش های انقلاب و صیانت از حقوق اساسی ملت خواهد کرد و بدلیل مسئولیت های سنگین خود از بگومگوها و یا اصطکاکات داخلی استقبال نخواهد نمود و مانند گذشته و برای مصالح کشور همه نامهربانی ها را صبورانه تحمل خواهد کرد .

به واسطه طراحی دشمنان ،ملت و کشور در فشارند. اینجانب و همکارانم در دولت برای تدبیر امور و مقابله با توطئه های دامنه دار و وسیع بدخواهان و برای کاهش فشار بر مردم و پیشبرد امور کشور تمام توان خود را به طور شبانه روزی به کار بسته ایم لیکن ابعاد مسئله و اهمیت موضوع مستلزم حضور همه قوا و مسئولیت پذیری و همکاری و همراهی آنان با دولت است که امروز در خط مقدم این جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد.

مطمئن هستم که جنابعالی بر پاسداری قاطع از قانون اساسی و به ویژه از حقوق اساسی ملت و همچنین صیانت از جایگاه رفیع رییس جمهوری منتخب ملت که بالاترین مقام رسمی کشور پس از رهبری و مجری قانون اساسی است، تاکید دارید و با هر اقدامی که اختیارات و مسئولیت های مهم او را مخدوش نمایید، مخالفید .

توجه دادن حضرتعالی به امر انتخابات ریاست جمهوری بسیار دقیق و مهم است .انتخابات ریاست جمهوری مظهر اراده ملی و نماد حاکمیت مردم و بالاترین تجلی مردم سالاری است . جنابعالی بارها تاکید کرده اید که همه باید به گونه ای عمل نمایند که انتخاباتی پرشور و با حداکثر مشارکت مردم که موجب تجدید قوای انقلاب و عامل نشاط وهمبستگی ملی و بزرگترین ضربه به دشمن است برگزار گردد. این امر در شرایط کنونی از اهمیتی به مراتب بالاتر برخوردار است و ضرورت دارد از هرگونه اقدام و رفتار که شائبه تضعیف نقش محوری اراده مردم در اداره کشور و یا حضور حداکثری آنان در انتخابات است به جد پرهیز گردد . دولت با تمام توان در خدمتگزاری همه جانبه به ملت حاضر و در صدد زمینه سازی تحقق این امر است .

انشاالله با تدابیر خردمندانه حضرتعالی از این عقبه به سلامت عبور خواهیم کرد.

سلامتی و عزت روزافزون جنابعالی و ملت بزرگ ایران را از ایزد منان مسئلت دارم .

محمود احمدی نژاد
 
 
 

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: نامه , نامه احمدي نژاد به رهبري , احمدي نژاد ,



بازدید : 461
نویسنده : میثم حیدری

 تنها نامه‌ای که حضرت امام بدون «بسم الله» نوشت

حضرت امام به محض اطلاع از سفر هيئت اعزامي از سوي رييس جمهور آمريكا به ايران، اعلاميه‏اى خطاب به شوراي انقلاب صادر فرمودند. اين تنها اعلاميه حضرت امام است كه بدون «بسم اللَّه الرحمن الرحيم» است، همانند سوره برائت در قرآن كريم.

به گزارش مشرق، پس از تسخير لانه جاسوسى آمريكا توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام، جيمى كارتر رئيس جمهورى آمريكا احتمالا با هماهنگى عوامل داخلى و به خصوص چند عضو كابينه دولت موقت، «رمزى كلارك» و «ويليام ميلر» را براى ملاقات با امام خمينى(ره) به ايران اعزام داشت. 
نمايندگان اعزامى در حالي كه به تركيه رسيده بودند و خود را براى سفر به ايران آماده مى‏كردند، پيام فوق الذكر حضرت امام صادر شد و آنان بدون اخذ نتيجه به آمريكا باز گشتند.
پيام كوتاه و مختصر حضرت امام بلافاصله در جهان و رسانه‏هاى گروهى بين المللى انعكاس گسترده و كم نظيرى يافت. يادگار حضرت امام، آقاى سيد احمد خمينى در اين باره تصريح مى‏كنند: «حضرت امام به محض اطلاع، اعلاميه‏اى صادر فرمودند و در آن اطلاعيه هيأت آمريكايى را نپذيرفتند و به همه اعضاى شوراى انقلاب، هيأت دولت موقت و ساير مسئولين تذكر دادند كه هيچ كس حق ملاقات با اين هيأت آمريكايى را ندارد.»

نكته قابل توجه در اين اعلاميه آن است كه اين تنها اعلاميه حضرت امام است كه بدون «بسم الله الرحمن الرحيم» است همانند سوره برائت در قرآن كريم. 


در ادامه مطلب

:: موضوعات مرتبط: عمومی , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: امام خمینی , نامه , لانه جاسوسی , نامه امام خميني , ,



بازدید : 455
نویسنده : میثم حیدری

 روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛


خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می‌شود"هایی برمی‌خورند که ميهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
*دکتر احمدی نژاد با برگزارکنندگان جشن تولد خود به شدت برخورد کرده و گفته است:" حتی اگر یک ریال هم از بیت المال صرف این مراسم شده باید برگردانده شود. جلوی این بی عقلی ها باید گرفته شود. این گونه کارها نباید در نظام اسلامی باب شود."

*شنیده ایم که سید حسن خمینی به دعوت جمعی از اعضای مجمع محققین و مدرسین برای کاندیداتوری و یا ورود به صحنه انتخابات برای انسجام بخشیدن به جبهه اصلاحات پاسخ منفی داده و گفته است:" بنده بنای ورود به این نوع کارهای سیاسی را ندارم."

*محمد خاتمی در جمع تعدادی از دانشجویان گفته است ارتباط و ارادت من به رهبر انقلاب به سال 1337 بر می گردد که ایشان به منزل پدری ما آمد. وی همچنین گفته:"من شنبه پس از انتخابات به دیدن میر حسین موسوی رفتم و به او گفتم ممکن است تخلفی در انتخابات صورت گرفته باشد اما تقلبی که رای تو را عوض کرده باشد اتفاق نیفتاده است. من مطمئنم که شما رای نیاورده ای." 
خاتمی همچنین تاکید کرده من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی و کروبی باشم. خاتمی در عین حال به این سوال پاسخ نداده که چرا از عملکرد سران فتنه تاکنون اظهار برائت نکرده است. به نظر می رسد خاتمی هنوز نیم نگاهی به پایگاه اجتماعی فتنه که متشکل از منافقین و بهاییان و سلطنت طلبان و بازماندگان ساواک و جاسوسان بیگانه است دارد.

*محمد رضا عارف در دیدار جمعی از حامیان خود گفته است:" بنده عزمم را برای ورود به انتخابات جزم کرده ام و هیچ فردی جز خاتمی نمی تواند مرا از این کار منصرف کند." وی خاتمی را تنها دلسوز جبهه دوم خرداد دانسته است. عارف همچنین از مشورت های گسترده خود با اقتصاددانان، جامعه شناسان و اساتید دانشگاه ها برای تدوین برنامه انتخاباتی خود سخن گفته است.

*موسوی خوئینی ها اخیرا در جلسه اصلاح طلبان به صراحت با ایده دولت وحدت ملی که از سوی هاشمی رفسنجانی مطرح شده است مخالفت کرده و گفته:"ما نباید فریب طرح های سرکاری را بخوریم که هیچ خریداری در میان اصلاح طلبان ندارد. ما زیر بار کاندیداتوری امثال ولایتی و ناطق نوری و حتی حسن روحانی نخواهیم رفت. اصلاح طلبان با گزینه خود می آیند ولو شکست بخوریم. هاشمی با این طرح می خواهد سر اصلاح طلبان کلاه بگذارد و ما را به بیراهه بکشاند."

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: خاتمی , عارف , احمدی نژاد , هاشمی , ولایتی , حسن خمینی ,



تعداد صفحات : 43